Taskigt läge


När man försöker att både ljuga och va "cool" på samma gång. En klasskompis kommer när lektionen precis har slutat.

Läraren: Vi började 10 idag. Lektionen är slut.
Elev: Ah, jag vet.
Läraren: ?
Elev: Ja.. Asså jag är sjuk. Det va därför jag inte kom vid 10.
Läraren: Men du kommer nu?!
Elev: Ja.. Jag har maginfluensa liksom.
Lärare + alla andra i klassen: VA??! Har du maginfluensa??!!!?!!
Elev: Nä...

Man ba, vad gör du här kl 12 då? Oavsett om du va sjuk eller inte?! Lektionen var ju slut. Kom du till skolan för att meddela att du hade fått magsjukan och kunde därför inte komma kl 10? Men du kommer kl 12 enbart för att informera oss?

Stackarn var säkert frisk men skämdes för att han hade tagit fel på tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0