Nattjobb


Har börjat jobba natt.
Det var ett eldprov måste jag erkänna. Har alltid varit pigg om nätterna men jag har ju å andra sidan aldrig suttit uppe och varit aktiv till kl 07, men det gick riktigt bra. Var som tröttast vid 01, 03 och 05.

När jag var 16 var jag nog inne i min natt-piggaste period. Jag satt och rökte inne på mitt rum vid datan långt in på småtimmarna och på morgonen frågade mamma "Men JOHANNA! Har du rökt inne på ditt rum?! Det stinker!"
Att jag ens kunde sitta där inne eller ens sova. Men fläktljudet ute i köket gjorde mig så nervös...

Men iomed att jag satt uppe om nätterna så sov jag hela dagarna. Tillslut blev mamma irriterad över att jag sov bort dagarna och slet upp mig en morgon för att åka och sola i Ernemar. (jag var tydligen blekast i stan enligt henne) Så min bleka kropp hade som ni förstår inte sett solen på hela sommaren så jag brände upp mig totalt och när det va fest dagen efter kunde jag inte ha bh på mig och fick kyla mig i Olivias frys flera gånger för att överleva svedan!
Men det var nog runt den tiden jag förstod att jag är en nattmänniska som gärna sover lite längre på morgonen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0