Praktik


Idag ska vi få reda på vart vi ska göra praktik. Jag kommer säkert ha otur och hamna jättelångt bort som typ Åby eller Kvarsebo..
Sist jag hade praktik var på gymnasiet. Roligaste praktiken var när jag praktiserade som idrottslärare i 10 veckor. Tills ett barn i klass 1 frågade om jag hade en bebis i magen. När jag sen sa att jag inte var det ropar hela klassen "Johooo, fröken har visst en bebis i magen!!".
Jag var inte ens tjock utan jag måste antingen haft dålig hållning den dagen eller så var jag extremt gasig?
Sämsta praktiken var klass 2C på Norra. Jag avskydde verkligen den praktiken och hade därför hög frånvaro. Minns mailet från studierektorn till min mentor "Vår vän Nordin verkar ha problem med närvaron. Rektorn på Norra skolan har försökt få tag i Johanna men hon verkar fly undan".
Seriöst? Fly undan? Jag var ju i klass 2C från 8-14, hur svårt kan det va att hitta mig?

Hoppas jag hamnar på ett vettigt ställe som inte kräver en restid på 1 timme med 18 buss-byten.


Kommentarer
Postat av: Tina

Hörrö, vad är det för fel på Åby??! Går finfint med bussar hit du! Och Kvarsebo tillhör Krokek när det gäller äldrevården. Du ska inte ha så mkt fördomar unga dam... ;)Det är helt annat att jobba i hemtjänsten som åker ut på "landet". Puss

2012-04-01 @ 12:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0