43 frågor...


1. Hur gammal är du om 5 år?
Jag blir 32

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Husdjuren

3. Hur lång är du?
169 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
The girl with the dragon tattoo

5. Vem ringde du senast?
Min man

6. Vem ringde dig senast?
Marie. Hon kan äntligen prata efter sin operation.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Aa okej! Puss!" från Lisa

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Oftast sms, beroende på vad jag vill ha sagt.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda sen -94

10. När såg du senast din mamma?
Igår. Hon var snäll och passade Hero när jag och Mikael var på akuten.

11. Vilken ögonfärg har du?
Grön. Hade blå ögon fram till jag var 7. Sen blev dom lite grå, och till sist bestämde dom sig för att vara gröna och har sen dess varit det.



12. När vaknade du idag?
Först vid 6, somnade om och gick sen upp vid 9.

13. Vilken är din favoritjulsång?

Ella Fitzgerald - The first Noel
Brook Benton - Christmas makes the town
Brenda Lee - Rockin´Around the christmas tree
Boney M - Marys boy child
Chris Rea - Driving home for christmas
(Vet att det va SÅNG, men man kan inte bara välja en. Dock lite förvånad att jag hade så många favoritlåtar.)

14. Vilken är din favoritplats? Svärtinge (där jag är född och uppväxt till 9-års ålder). Och Kristineberg där jag bodde mellan åldern 9-17 där jag träffade alla mina underbara vänner.



15. Vilken plats föredrar du minst? Ingen aning, men jag skulle nog inte föredra att åka till Iran och semestra. Så jag säger nog Iran. 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Fortfarande lyckligt gift med Mikael, Barn, villa, fast jobb som antingen USK eller om jag har pluggat vidare till något mer "avancerat" inom vården.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? E.T., Mr toilett-man (har fortfarande problem att spola ibland när jag är uppe på natten och kissar), att nån skulle ta tag i mina ben när jag klättrade upp i sängen eller att nåt skulle klättra upp för stegen när jag hade loftsäng.

18. Vad fick dig verkligen att skratta sist?
Nåt som den där Jonas i Top model Sverige sa. Programmet sändes i tisdags men jag missade det och fick kolla på play idag. Annars hade det varit tragiskt om jag inte hade skrattat på 3 dagar.

19. Hur stor är din säng?
160 cm. Vi hade tidigare en 180-säng men jag råkade köpa fel sängram så på grund av detta fick vi även köpa nya resårmadrasser. That was a fun day.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar. Men egentligen inte så bärbar för batteriet är paj och håller bara i 2 sek om inte strömsladden är i. Alltså hinner man inte ens förflytta datan innan den slocknar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Jag sover i underkläder, oftast i Mikaels gamla kallingar.

22. Hur många kuddar har du i din säng?
4.

23. Hur många landskap har du bott i?
2.

24. Vilka städer har du bott i?
Norrköping och Oskarshamn.

25. Föredrar du strumpor eller barfota?
Egentligen barfota men sen vi skaffade husdjur så föredrar jag strumpor.. är trött på att gå barfota i hunddregel från vattenskålen eller ha pälsbeklädda fotsulor.

26. Är du social?
Ja! Det skulle va att ljuga om jag sa annat.

27. Vilken är din favoritglass? Innan jag blev laktos svullade jag gärna Stracciatella, Daimglass och chokladglass. Numera äter jag SOJAglass för sorbet är skitäckligt! 

28. Vilken är din favoritefterrätt? Har ingen favorit. Äter jämt för mycket mat så efterrätten brukar inte gå ner.

29. Tycker du om kinamat?
Asiatisk mat över lag är bäst!

30. Tycker du om kaffe?
Love it! Men nu för tiden är jag duktig och håller mig till koffeinfritt. Jag är nog jobbigaste café-kunden. "En glutenfri kaka och en koffeinfri Latte med laktosfri mjölk tack."
Som tur är så fikar jag inte så ofta.

31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk eller Oboy!

32. Sover du på någon särskild sida? Av sängen eller kroppen? På mage/alltid längst ut närmaste dörren.

33. Kan du spela poker?
Jag är skitbra på poker! Omaha är roligast men irl blir det Hold em.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Såklart.

35. Är du en beroendemänniska?
Ja! Men nu har jag iaf lagt av med cigaretterna.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nix.

37. Vill du ha barn?
Såklart.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Har även läst franska, kan typ 3 meningar och en låt om en cykel. Har läst spanska, kan absolut ingen spanska what so ever. Jag kan en ramsa på tyska och jag kan dessutom massor med nyttiga ord och meningar på albanska. Några ord på finska och "jävla anus" på bosniska. Inser nu hur språkkunnig jag faktiskt är.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Två gånger. Senast igår. Faktiskt.

40. Föredrar du havet eller bassängen? Havet är ju såklart bäst men där finns alla läskiga djur. Men enligt ett rykte i Oskarshamn så levde det ju en 30 km lång binnikemask i simbassängen i badhuset och det låter ju inte mycket bättre. Vet inte vad jag skulle föredra att möta; en 30 km lång binnikemask hög på klor eller en argsint gädda på 10 kg? Har binnikemasken tänder? 

41. Vad spenderar du mest pengar på?
Second hand.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej. Är inte så prålig av mig. Min vigselring är dyrbar för mig. Den tillhörde min mormor och är från 1947.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Vänner, Sex and the city, Desperate housewives, Prison break, Gilmore girls, The big bang theory m.m.

Puh, det va jobbigt. Men nu fick ni lite matnyttig info om mig! (Vet ju att ni har tjatat länge om det)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0