Bantning?


Idag fick jag återigen en sån där härligt sund tanke att jag skulle börja vrålbanta igen. För typ 5:e gången den här månaden.
Hann dock äta mackor till frukost innan jag bestämde mig för att banta. Men det kompenserade jag med att göra plankan 4 ggr. Sen fick jag jätte ont i ryggen.

Sen va det dags för lunch. Avokado, ägg och gurka med BALSAMICO på. Nu blev det fel igen. Fick dessutom världens avsmak när jag kände vin-smaken från balsamicon. Är nog fortfarande inte riktigt nykter.

Sen va det dags för lunch nr 2 då. Gjorde en fettsnål kycklinggryta med purjo. (man skulle kunna tro att jag driver en matblogg men jag vill nog mest bara påpeka vilken dålig självdisciplin jag besitter) Men man kan ju inte äta enbart gryta? Så jag var mer eller mindre tvungen att äta ris. (asiater är ju aldrig tjocka så det kan ju inte va så himla farligt med lite ris).

Maten blev jättegod, jag tänkte "Fan va du är bra Johanna! Du överträffar dig varenda gång!"

Skrev upp mitt påhittade recept i receptboken. Blev hungrig igen.

Lunch nr 3.
Åt ju såklart upp resterna från grytan. Men upptäckte att jag hade tagit nästan alla kycklingbitar förra sittningen så jag åt mest bara ris och sås. Inge vidare.

Mår illa nu och funderar på att riva ut receptet från boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0