Skönhet


Har märkt att ju äldre jag blir desto längre tid tar det för mig att göra mig "vacker". Smink ska på, hår ska fixas, kläder ska matchas och så vidare.
Läste min eventually-dagbok häromkvällen och fastnade för ett inlägg jag skrev för nästan exakt 10 år sedan:

"Igår när det var dags för sängen ringer Sadam. Vi drog till Gransing som hade fest. Det var sent och jag var trött. Men jag tog mig dit ändå. Fick ju trots allt åka bil. Det var kul hos Gransing trots att jag var trött.
Vid 07.00 imorse kom Sadam. Fy fan va trött jag var. Jag trodde ju han skämtade att han skulle komma så tidigt, men det gjorde han verkligen inte."

För det första så var detta en måndag. Vem har fest på en måndag? (minns att det faktiskt va en hel del folk hos Gransing) Hur kommer det sig att jag hängde på? Jag låg ju liksom i sängen. Här kan jag knappast ha fått lång tid på mig att göra mig iordning. Det va nog bara att hoppa i ett par plagg och sen springa ut och möta Sadam.

Min andra fråga, vad gjorde Sadam hos mig kl 07.00? (inget "sånt" om ni nu skulle få för er att tro det).
Tror nog att mamma var bortrest då för annars skulle jag inte dra in på fest i stan en måndag när jag var 16. Sadam skulle heller aldrig våga plinga på kl 07 eftersom han va rädd för föräldrar.

Nångång när det är fest ska jag bara dra på mig nåt som ligger på golvet, heller inte bry mig om smink eller frisyr. Så får vi se hur kvällen ter sig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

"Det va ett jävla tjat om den där Sadam!"



...jag tror jag använder mkt mer smink nu än när jag var 16, även om man SÅG mer sminkad ut på den tiden. Sen vad det gäller kläder så hade man ju alltid nån favorit man drog på sig för då var det inte lika viktig att ha 70 olika plagg i garderoben så man slapp vara rädd för att visa samma plagg för samma människor om och om igen. + Du bodde i O-hamn. Högre krav/standard i Nkpg (säger vi). ;)

2012-03-21 @ 18:53:59
Postat av: lovisa/polichinelle

Vänta vänta vänta nu! Kan man läsa sina eventuallygrejer nånstans?!

2012-04-26 @ 18:13:57
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0