Vad kan en hund möjligtvis drömma om?


Har funderat på det här med hundar som sprattlar och voffar i sömnen.
Hur spännande drömmar kan en hund ha? Dom kan väl enbart drömma om att dom springer, jagar nåt, äter eller rastar sig?

Vi människor drömmer ju lite mer spännande saker än så. Visst jag har väl drömt att jag sitter och kissar nångång (och det är då man vaknar med ett ryck sekunden innan man tömmer blåsan i sängen) men det drömmer man ju inte så ofta.

Nej jag drömmer massa spännande. Som t.ex:

• Att jag föder ut barn som ligger i falukorvs-höljen
• Att jag slår ihjäl folk med skiftnycklar (borde nästan söka hjälp för denna undermedvetna handling)
• Att jag blir jagad av E.T medan min pappa står bredvid och hejar på E.T
• Att alla mina tänder lossnar så jag får spotta ut dom en och en som om jag hade hela käften full med småsten.
• Att Vanheden i Jönssonligan antastar mig.

Förstå så spännande vi har det nattetid.

Här ligger Hero och drömmer säkert om att han slickar på soffbordet eller bajsar...över någon annans bajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0