Gristjock

När jag var liten var jag ganska kraftig. "Gristjock" för att citera min storasyster.
Jag hade två pinnsmala "bästa" kompisar när jag gick på lågstadiet och dom tyckte självklart att det var jättekul att påpeka detta när dom ville vara elaka. Jag blev såklart ledsen och tog åt mig. Men som tur va, så hade jag en väldigt snäll och pedagogisk syster som kunde vända min gristjockhet till något positivt.

- Johanna, om all mat i världen skulle försvinna så skulle dina kompisar dö som flugor på direkten för dom är så smala. Men du skulle kunna leva i flera veckor på din kropp.

Jag hade med andra ord en s.k "överlevnadskropp". Inte fy skit kan man tycka.


Kommentarer
Postat av: anna

Haha klockrent jue! Jag älskade dig redan som liten kulting!!

2013-03-07 @ 21:27:03
URL: http://jagochmittbanditgng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0