Ska man lägga till 0,5 eller inte?

Jag är sjuk, jätte sjuk. Hatar att va sjuk när det är helg. Kan det bli mer tragiskt?
Har lite svårt att fatta termometern vi har här hemma. Vanligtvis när jag är frisk brukar jag ligga runt 36,5, så igår när jag tog tempen hade jag 37,0. Allt 5 grader mer än vanligt, så feber hade jag redan igår. Men ska man plusa på 0,5 som jag skulle med den förra termometern? För isåfall har jag 38, 2 grader nu! Alltså 37,7 om jag INTE lägger till 0,5. Så jag har hur som helst ca 1,2 grader för mycket än när jag är frisk.
Trodde verkligen inte att jag hade någon feber idag. Har bara ojat mig för min tjocka och svullna hals. Men nu måste jag klaga över febern också.. Va jobbigt! Är så himla sugen på att duscha eller kanske ta mig ett bad, men det är inte så kul när man har feber för man fryser nåt förjävligt sen när man väl kliver ut.

Har varit i Oskarshamn tisd-torsd med mamma (det var väl där nere jag plockade på mig nåt virus).
Var ute på onsdagkvällen med Louise, jätte nice, trots skitvädret och att det inte var något folk ute. Men har inte umgåts med Lollo på säkert 4-5 år, så det blev en riktigt rolig kväll. Många pikningar för min Norrköpingsdialekt, men efter den kvällen pratade jag som Lollo, drog på mig "vässta Oskesams-diealekten". Fy så fult. Östgöta är ju inget vidare sexigt det heller, men vi artikulerar ju iallafall. Något mera överdrivet också kanske.. Jag är nog lite mitt i mellan Småländska och Ötgöta. Men vem bryr sig? Varför skriver jag om det? Måste vara febersvammel.
Orkar igentligen inte skriva överhuvudtaget. Är så svett! Men mina fingrar är som djupfrysta prinskorvar..
Kan inte Mikael komma hem och pyssla om mig?

Ska nog sätta mig och betala lite räkningar nu, sen kan jag med gott samvete hänga på Tradera och hitta fina vintage-fynd! Har varit ute efter en "Jack Daniels" t-shirt åt Mikael i flera månader. Visserligen gillar inte Mikael Jack Daniels, han tycker att det är Amerikansk ful-whisky som folk utan ett smaksinne för whisky dricker. Det är ju inte så konstigt att den klassas som "ful-whisky", dom sorterna vi har här hemma kostar mer än dubbelt så mycket. Men jag tycker att Jack Daniels märket är så himla snyggt!

Denna helg skulle ha blivit rolig, om jag inte hade blivit sjuk. fast man behöver ju inte måla fan på väggen, kanske är helt frisk imorn??! Imorgon är det 7 -och 9-års kalas hos syrran, sen på kvällen blir det överraskningfest för Martin. Så jag hoppas jag blir frisk! Fast när jag tänker på alkohol mår jag lite halvtaskigt.. Beror väl på att jag festade i onsdags. Känner fortfarande lite avsmak efter all jäger jag drack.
Men sen vet man ju att det med all säkerhet blir Palace på kvällen, vilket jag inte är så laddad på.

Förra lördagen när jag var ute så drog jag till Kopniks för att äta Kebab. Där träffade jag en gammal klasskompis från lågstadiet. han satt och ät med sin tjej. Så här gick samtalet med hans tjej.

klasskompisen: Har du varit på Palace ikväll eller?
Jag: Ah, men jag tycker inte att det är så speciellt kul där om jag ska vara ärlig.
Hans tjej: Varför har du inte kul på palace för?????????
Jag: Ingen aning, tycker helt enkelt inte att det är så kul där. Sån himla hysteri där inne, alla bara springer omkring och skriker hela tiden.
Hans tjej: ÖÖHHHH, var vill du festa då? OTTEN ELLER????
Jag: Nä, men jag föredrar nog en schysst pub framför Palace. Jag tyckte Palace var roligare när jag var typ 20.
Hans tjej: DU ÄR JU FÖR FAN HELT JÄVLA DUM I HUVUDET!!!!!
Jag: Ärligt talat, tar du min kritik mot Palace personligt eller??
Då flippade hon och gav mig "Talk to the hand". Så störd haha.
Sen frågade min gamla klasskompis om jag ville samåka med dom i deras taxi. "Ehh.. nej tack!"
Ville inte bli mördad av hans 18-åriga Palace-freak till flickvän.


Ärligt talat, jag orkar fan inte skriva mera. Är totalt förstörd.
Måste ha mera Panodil.

Kommentarer
Postat av: Janna

Du skulle ha triggat henne!

"Nej förresten vet du vad, det är RIIIKTIGT

JÄVLA FANTASTISKT tråkigt"

Då hade hon väl åkt in för mord..

fast, det är inte så bra eftersom det var du som var hennes offer. så.. du skötte dig bra , det var inget !

2008-08-29 @ 16:29:23
Postat av: Mig själv

Överdriva helt jävla mycket alltså, alltid roligast, men då hade jag nog fått spö. Garanterat! Men du vet ju jag, mannen, hon med axlarna, skulle LÄTT ha gett tillbaka, banne meh!

2008-09-03 @ 00:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0