Gap - grass, jag vill ha dig!

Gud, det var nära.
Har letat efter parfymen Gap - grass i flera år, men eftersom den inte längre tillverkas så har andra bolag gjort liknande parfymer som luktar (enligt dom) exakt som Gap´s grass. Anyway, hittade en sida nyss där som sålda oljor med den lukten för endast 15 $, så det var ju ett klipp tänkte jag!
Så jag skrev i mina personuppgifter och började knappa in mitt kortnummer för betalning. Precis innan jag skulle trycka på "continue" så ser jag att dom tar 100 $ för shipping cost. Fatta, HUNDRA DOLLAR!! Är dom störda?
Jävla tur att jag hann se det innan jag bekräftade.. puh!

Idag åker vi ner till Oskarshamn. Ska bli skönt att komma iväg lite.
På Lördags blir det fest med brudarna. Känner mig lite hedrad faktiskt. Olivia skulle egentligen ha åkt till Öland med sina föräldrar, men ställde in det. Nie skulle jobba tidigt på söndag, men ska byta bort sitt arbetspass och Tole skulle ha åkt till Kalmar för att hämta möbler och äta middag hos en släkting, men gjorde det igår istället. Så det känns kul att alla struntade i sina tidigare planer för att kunna träffa mig!
Så det blir nog förfest i Kbg, sen utgång.

Har äntligen fått min efterlängtade (eller vad man ska säga) tid till sjukhuset. Så kl 12.50 på tisdag ska jag göra en gastroskopi. Hoppas dom ger mig så mycket lungnande att jag tuppar av. Tycker det verkar läskigt att dom ska köra ner en slang genom munnen och ner i magen. Är faktiskt lite orolig och nervös.
Igår satt jag och läste på Aftonbladet, självklart handlade en artikel om patienter som har gått till sin vårdcentral, klagat över diverse smärtor, men inte fått den hjälpen dom behöver. i Nästan alla dessa fall så visade det sig vara cancer! Ca 4 av dessa fall var tumörer i magen! Känns upplyftande. Sen så dog min mormor i tarmcancer också, så det lungnar ju inte mina nerver precis.

Pappa var här igår och käkade frukost, han tyckte att jag hade magrat. Så när han hade åkt hem ställde jag mig på vågen. Men hade bara tappat ett par hekto, vilket är normalt med tanke på att det var rätt tidigt på dagen. Men om man tänker på hur mycket jag vägde för 1 år sedan så har jag gått ner 3 kilo. Så går det väl när man tillslut inte kan äta och har minskad matlust (men är ändå ofta hungrig), sen när jag väl äter så får jag bara i mig knappt hälften. Så egentligen är det ett mirakel att jag inte har gått ner MER i vikt med tanke på hur lite jag pillar i mig. Men det är jag bara glad för.

På onsdag nästa vecka får jag äntligen leka med Clara igen, har inte träffat henne på drygt en vecka!



Snart kommer mamma, vi ska dricka kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0