Inget går upp mot en skagensmörgås

Jag suger på att blogga, men man kan ju inte vara bra på allt här i världen. Eller?
Tänker hela tiden att jag SKA blogga men sen tänker jag samma sekund, neh, pallar inte, för jag vet att det blir ett sånt där jäkla super långt inlägg som säkert ingen orkar läsa iallafall. Men sen å andra sidan så har jag inte gett ut min blogg adress till så många. Mikael fick reda på att jag bloggade för ungefär 2 veckor sen...

För 2 helger sedan så var jag i Oskesamn, lika trevligt att träffa tjejerna som vanligt (se bilderna från helgen på http://lipidami.bilddagboken.se/) För här orkar jag verkligen inte lägga upp dom. Vet nog knappt hur man gör..
Lördagskvällen började med att Oboy-Albin plockade upp mig och Mikael i Emmekalv, sen ut till kbg till Tole. Nie kom senare på kvällen, menade på att Toles förfest sög, efter mycket övertalning från Nies sida så drog vi hem till henne. Vidare ut på stan, och till sist hamnade vi på LaScala, trots att vi innan hade bestämt oss för att INTE gå dit.

Veckorna har som vanligt rullat på smidigt. Jag har blivit arbetslös (men det visste jag att jag skulle bli pga nedskärningar) så det var ju ingen surprise. Ska plugga Matte B nu i höst, måste få G i den sablans kursen om jag i framtiden vill plugga vidare till sjuksköterska eller nåt liknande inom sjukvården. Nu ska jag bara satsa på att bli undersköterska. Har sökt in redan nu, så jag är präktigt tidig med min ansökan eftersom utbildningen inte börjar förren i jan -09. Men bättre för tidigt än försent.

Så jag är numera lyxhustru här hemma. Jag tror jag är ganska bra på det. Fast det skulle underlätta om vi hade haft en fungerande dammsugare. Den gick sönder för 3 veckor sedan, så dammråttorna har blivit riktigt stora och många här hemma. Inköpslista: dammsugare. punkt.

Har kommit in i en sån där period där jag vill putsa allt. I förrgår så putsade jag våra porriga silverljusstakar och idag har putsat smycken. Känner mig som Vargen i Bamse.

Just nu är det Augustifestivalen i Norrköping, forna Karnevalen som det hette förr då det faktiskt va Karneval i staden. Så på lördag ska vi hem till styvbrorsan Patrik på galej. Man kan väl säga att jag tvingade honom lite att ha fest.. Men det ska bli kul. Sen staden, öltält, musik och trevligt häng.

Kom och tänka på en rätt roligt grej som hände för ca 6-7 år sedan. Janna skulle sova över hos mig och på kvällen var det fetfest hos Karin Kroon i studenthuset. Vi var skit laddade, upp-piffade och på glatt humör med mycket att dricka. Kvällen var jättre trevlig med mycket roliga människor. Men av nån anledning så började Janna fråga vad vi hade för pålägg hemma i kylen. Efter att jag hade rabblat upp alla pålägg så beslutar vi oss för att gå hem och ta en skagenmacka istället. Typ kl.23. En lördag. När det var fest. Inget går upp mot en skagensmörgås en lördagkväll. Eller?

Dags för min skönhetssömn. Om en liten stund då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0