Har jag brunnit och blivit skjuten?

Sitter här med mina nya glajjer.. Känns inte alls bra om jag ska vara ärlig.
A. Jag är inte snygg i dom
B. Dom ger mig huvudvärk och gör mig lite illamående
C. Jag ser inget på långt håll
D. Dom sitter inte skönt
Jag är lite ledsen faktisk. Känner att jag måste tvinga mig att bli van vid dom, annars kommer dom bara ligga hemma och samla damm och då har jag kastat ut flera tusen i onödan. Man kan ju heller inte byta.

Har hänt lite tråkiga saker inom familjen. Mikaels farfar har fått sin 5e hjärtinfarkt, så han mår inte så bra. Vilken kämpe han är, har överlevt 2 strokes och 5 hjärtinfarkter! Vissa klarar ju inte en. Så det blir kanske en sväng ner till Oskarshamn snart. Men det hänger på hur läget är med honom. Just nu verkar det rätt lungt som tur är.

Trots att jag fortfarande har ont i magen och är illamående efter glasögonen så känner jag mig fruktansvärt kreativ idag! Men det är väl pga "Äntligen hemma". Borde nog inte se det programmet, eller inredningsprogram överhuvudtaget. Just nu känner jag för att riva en vägg och lägga heltäckningsmattor i hela lägenheten. Men det går ju såklart inte.
Ska kanske stasa på nåt lite mindre krävande.. Kanske klä om något? Men då måste jag komma på VAD jag ska klä om. Äh, jag får nog lägga ner hela projektet och ägna mig åt sånt som MÅSTE göras istället. Vad man än kommer på för projekt så innebär det mer kostnad, mer tid och mera jobb än vad det ser ut på tv. Sen har jag en tendens att påbörja saker och sen tröttna. Har börjat måla om vårat vardagsrumsbord i lilla tv-rummet mörkbrunt. Men det var ju bara kul att måla ovansidan, så benen och hyllan under är i den ursprungliga färgen.. orkar liksom inte. Eller jag känner inte fört rättare sagt.

Har funderat lite på drömmar. Ibland kan man drömma verklighetstrogna drömmar, eller så drömmer man om nåt helt sjukt som man vet aldrig kommer hända. Drömde en gång att jag blev skjuten i bröstet av en kostymklädd jätte när jag var och badade. Men det sjuka är att jag kände verkligen hur det kändes att bli skjuten! Likaså när jag drömde att jag brann upp i en annan dröm. Jag vet att man inte kan vara säker på hur det känns om man inte har upplevt det i verkligheten, men jag LOVAR att det känns så som jag upplevde det. Vi har pratat om det i skolan på en lektion och det var fler som hade drömt likadan saker och vi beskrev smärtorna exakt likadant. Hur i tusan kan vi i det undermedvetna veta hur en sådan traumatisk upplevelse känns?? Beror det på att man har levt ett tidigare liv?
Mikael berättade för mig att jämt när han har feber så drömmer han att han sitter i ett stort vitt rum. Jag sökte upp det på nätet och det var ett typiskt exempel på "feber-drömmar". Avgörs drömmarna beroende på hur man mår när man går och lägger sig? Minns när jag drömde att jag red på en flygande häst jätte högt upp och alla människor nere på backen var pyttesmå. Så jag slog upp det i min bok hemma och det betydde enligt boken att jag hade "suttit på höga hästar" och "sett ner" på någon i verkliga livet. Till saken hör den att dagen innan hade jag bråkat med Emelie i min klass och varit ganska elak och nedlåtande mot henne. Creepy? Jag VET att det är skit tråkigt att läsa eller höra om någons drömmar, själv så hatar jag när folk berättar om sina drömmar för mig, men när man kan analysera så tycker jag det är ett rätt intressant ämne. Men vad har dom meningslösa drömmarna för betydelse? Har man haft en meningslös dag då?
För i måndags natt så drömde jag att jag drack kaffe med SOCKER i, vilket jag tycker är skit äckligt, och hela drömmen gick ut på att jag satt och drack den där koppen och hela tiden tänkte jag "Gud så äckligt det är med socker i".
Så himla meningslös dröm!

Fick hören en jätte läskig sak av mamma igår. När hon var på jobbet igår så ropade hennes jobbarkompis på mamma inifrån toaletten, så mamma sprang dit för att kolla läget. När hon kommer in ser hon att det sprutar ut blod i från hennes näsa och mun. Nonstop! Så dom fick ringa efter en ambulans.
Sånt händer väl bara i skräckfilmer? Gud, jag skulle nog ha svimmat av om jag fick se något sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0