Tomten och hans get

Att slå in julklappar är nog det roligaste med hela julen. I år är jag extra ambitiös, för jag har gjort fina lappar på paketen med rim. Nackdelen när man slår in julklappar är att Belarius skiter på sig så fort han får syn på tejprullen (kan bero på att vi brukade sätta tejp på honom när han var liten) och så har han en tendens att äta upp snörena som ska va runt paketen. På min förra födelsedag hade han tuggat i sig 3 meter snöre, som jag snabbt fick slita ut ur munnen på honom.

Den 6 dec hade vi våran första V.I.L-kväll hemma hos mig. Det blev en riktigt lyckad kväll. Alla ser fram emot nästa tillställning, vilket förhoppningsvis blir i feb innan vi drar till Thailand.
I lördags var vi på fest hos Johan och Tina. sen blev det bowling på Hugos. Jag har lovat mig själv att A L D R I G mer spela bowling. Det är nog världens slöseri på pengar när det kommer till min bowling-talang. EN gång fick jag ner käglorna. EN! Sen låg klotet i rännan hela jäkla tiden. Jag var så fruktansvärt dålig att jag inte ens orkade skämmas för mina usla bowling-skills. Sista omgången struntade jag och Clara i att vara med (hon var nästan lika dålig som jag) så vi gick ut och rökte istället. Vad vi inte visste då var att den dörren går i lås så fort den stängs. Så när vi står där och jag ska tända min cigarett så upptäcker jag att min tändare var borta. Ringa Mikael, inget svar. Ringa Jimpa, inget svar. Där stod vi i kylan utan eld och helt utelåsta. Bakdörren till Hugosbowling ligger rätt avsides, så vi såg nog ut som två fjortisar, för alla jag frågade som gick förbi om dom hade eld sa: "NÄÄÄÄÄÄÄE, det har vi inte!!!!!! Hahahahahahaha"
Sen fick jag napp, en äldre gammal farbror och hans tant bjussade glatt på lite eld.

Nästa helg blir en extremt skön hemmahelg. Ska pynta det sista och ladda inför julafton. Igår tog vi fram pyntkartongerna. Vi har mycket pynt här hemma. Både fint och fult. Jag lovade Mikael att jag inte skulle göra narr av hans pynt på bloggen, men jag känner att jag måste det. Vi har en stor tomte, en sån där ful gammaldags tomte som ser ut att vara tillverkad under andra världkriget. Han har grön jacka och röda byxor och KNALLRÖTT LÄPPSTIFT! Sen har vi tomten som sitter på sin släde med en GET, vad hände med tomtens renar? Sen står en liten flicka brevid geten i en ROSA jacka! Den är så himla ful! Så där la jag in ett "veto" och så fick den packas ner i kartongen igen. Men den fula tomten med dom röda läpparna står här, uppe på databordet.. Han hade placerat ut den i smyg igårkväll.


Nu är det inte långt kvar till jul.
2 månader - 1 dag kvar till Thailand! Wohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0