The knöl has´nt left the building

Idag var det tänkt att jag skulle ta bort min knöl. Gick upp skapligt för att ha god tid på mig och för att slippa stressa iväg.
På vårdcentralen berättade jag att jag skulle ta bort en knöl, jag betalade, frågade om min sambo fick vara med under själva ingreppet, samt hur lång tid det skulle ta. Mikael fick självklart följa med in, och hur lång tid det skulle ta kunde hon inte svara på eftersom det hänger på hur stor knölen är. Men ca 30 min trodde hon.
Så hela förmiddagen har jag suttit och varit lite pirrig i magen över både bedövningssprutan (som dom på Lnkps sjukhus hade sagt var JÄTTE GROV och gjorde MYCKET ondare än provnålen..), snittet och att bli sydd.
När vi klev in i läkarens rum löd vårat samtal så här:
- Jaha Johanna, då får du ta och berätta för mig varför du är här.
(Jag tänkte: HERREGUD, vet han inte varför jag är här? Snacka om att vara oförberedd.. toppen!)
- Eh.. ja, jag ska ju ta bort knölen. Den du har undersökt 2 ggr..
- Varför vill du ta bort den??
- Jag tar hellre bort den nu när den är liten än om ett par år då den kanske är dubbelt så stor.
- Men jag kan inte ta bort den förstår du, det måste en kirurg göra.
- Jaha, men varför har jag fått en kallelse då? Sjuksköterska sa att ni tar bort lipomer.
- Nej nej nej, det gör vi inte. Jag vet inte hur pass stor den är eller hur djupt in den sitter, och är det så att du börjar blöda
jätte mycket så har vi inget blodstoppande här, och då kan jag inte sy ihop dig utan får skicka iväg dig till akuten med ett öppet sår.
- Men... vad gör jag här då?
- Jag kan fixa en remiss åt dig till en privat kirug som har sin mottagning nere vid Palace. Det kan ta 4 veckor innan du får en tid, men med tanke på att det är jul och nyår snart så dröjer det nog ännu längre.

Ärligt talat! Vad är det där för vårdcentral?? Så himla oproffsigt. Jag hade ju fått en KALLELSE för att ta bort knölen på DERAS vårdcentral. Va tanten hög när hon skickade kallelsen till mig?
Jag smäller av. Snacka om att vara nervös och ladda mentalt på något som jag själv tyckte skulle bli jätte obehagligt, helt i onödan. Så nu får jag ta bort den efter Thailandsresan, alltså i mars någon gång, för jag tänker inte ta risken att ta bort den strax innan och få någon äcklig infektion i såret där nere.

Anneli säger att dom nere på mottagningen vid Palace är jätte bra, alltid nåt att trösta sig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0