jag klär i tråkiga nyanser

Jag behöver verkligen, verkligen, verkligen gå till frissan. Håret är fruktansvärt slitet och utväxten är enorm. Hårfärgen är nästan delad 50/50 över huvudet. Ljusbrun/råttgrå upptill och blont nertill. Jag finner det inte alls snyggt. Men det jag vill och behöver göra hos frissan kommer kosta ca 1500 kr och det känner jag absolut inte för att lägga ut just nu.

Helger är förövrigt min "roliga" tid på veckan, för då kommer smink, frisyr och fina kläder på. Men som det känns nu gällande håret så är det väl kläderna och sminket jag får glädjas över. Även det kan också vara lite tricky ibland. Jag har hur mycket kläder som helst, men ändå tycks problemet med klädval vara stort ibland. När man var yngre tyckte man att det mest var snyggt, man hade en bredare smak. Gällande allt i stort sett. Nu kan jag tycka att val av nagellack är jätte viktigt. För det mesta så passar jag inte i ett s.k "roligt nagellack" utan får nöja mig med dom bleka, nästan genomskinliga sorterna. Tycker att rött nagellack är skit snyggt, men absolut inte på mig. (Ska öva lite här hemma och se om det handlar om anpassning) Nån som passade i färgglada nagellack var Janna, hon var fenomenal på att smeta på alla möjliga fula färger i mellan åt, men ändå var det snyggt på henne. Själv såg man ut som ett nerkladdat dagisbarn om man lånade hennes nagellack.
Jag får helt enkelt nöja mig med det "tråkiga". Både när det gäller nagellack, kläder och smink. Allt måste gå i neutrala färger. Trist. Olivia var tjejen som kunde lägga på en hemsk ögonskugga (en s.k "M.H-ögonskugga) men se jätte snygg ut. Orättvist. Får väl se hur spännande jag kommer se ut ihelgen.

Har tagit upp mitt "Traderande" igen. Har tjänat över 2000 kr på att sälja skräp som jag inte använder. Mikael var snäll och hämtade ut mitt paket idag. Jeans från Tradera. Satt som ett smäck! Precis som ett par jeans för 56 kr + porto ska!
I love Tradera! För det första så kan man sälja saker och tjäna pengar, sen kan man hitta underbart fina och billiga fynd!

Har nu läst ut "På det fjärde ska det ske" av Kajsa Ingmarsson. Bra bok, men jag störde mig väldigt mycket på huvudpersonen. Otacksam och tjurig. Helt plötsligt blev hon dumpad av sin pojkvän. Författaren skrev så detaljerat och bra i denna bok, så det kändes som att JAG hade blivit dumpad efter att jag hade läst det. Blev rätt deppig. Men med andra ord, en riktigt bra författare!

Upptäckte en konstig sak idag. Mamma hade köpt en ny bindsort till mig för ett par veckor sedan. Så idag när jag skulle dra bort pappret som ska bevara klistret upptäcker jag att det inte ens fanns nåt klister på undersidan! Hur ska man ha den då? Ska den bara ligga där i trosan och flaxa runt? Eller ska man använda tejp? gem? kletmassa?

Asskissing on a hill, is a skill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0