Inte imponerad av Ekologiskt kaffe

Om man nu ska bli miljövänlig och ekologisk, måste man ju känna att det är till nåt bättre än det man är van vid annars. Nu säger jag inte att allt är äckligt eller dyrt, men ekologiskt kaffe har vi ju köpt hem för sista gången om man säger så. Känns svart och vidbränt redan från början. Nu har dom även börjat med ett alternativ i kassorna, en vanlig påse för 1 krona eller den miljövänliga påsen för 2 kr. Den är ju DUBBELT så dyr än den gamla påsen. Hallå? Om det nu är så viktigt att vi tänker på miljön så får dom i just det här fallet ta bort dom gamla påsarna, då har man ju inget val, för man bär ju inte hem matvaror för tusenlappen i fickorna precis eller så får dom sänka priset. Nästan allting som är miljövänligt och ekologiskt är så myket dyrare än allt det dära "skadliga" och "farliga". Titta i affärerna, det är ju inte barskrapat i dom ekologiska hyllorna om man säger så, och på Citygross, ja där är den miljövänliga påshållaren full!
Jag skulle mycket väl kunna bli ekologisk och mer miljövänlig, men inte till det priset att jag ska bli fattig som en kyrkråtta. Jag slösar tillräckligt med pengar ändå.

Har mycket på mitt hjärta idag. Är sprudlande glad och fullproppad med vårkänslor. Fast det dröjer nog lite innan den riktiga våren är här, men så länge jag och Clara kan glassa ute i solen på rasterna är jag riktigt nöjd. det är DÅ det är underbart att vara rökare. Dumt resonemang för att röka, men nån ursäkt måste man ju ha.

Idag hade jag möjligheten att få jobba över till 23, men kände att det inte var någon bra dag för mig. Har varit så sugen på övertid hela veckan, förutom idag. Typiskt. Snälla Jimpa fick skjutsa hem mig efter jobbet. Nu har jag varken pass eller leg eftersom jag festade bort mitt på DSv-festen, så innan Jmpa släppte av mig fick han "köpa ut" cigaretter åt mig på macken. Snacka om att känna sig som 13 igen.. När man inte har nåt leg eller pass på sig, frågar dom alltid. Vadå, "eh, jag har tappat mitt nånstans.. ihii" Den har dom säkert aldrig hört förut. Så fort jag är uppklädd, sminkad och stylad i håret får jag alltid visa leg, dom tänker nog, oj vilken överspacklad fjortis. Men när jag glider in i ett par skitiga mysbyxor, osminkad och med rufsigt, ärna flottigt hår, då frågar dom aldrig. Då måste dom tänka, ånej, vilken sliten 3-barns mamma.. så hon ser ut!!

Varför bokar folk upp sig nere i tvättstugan om dom ändå inte tvätta?? Har varit nere och kollat 2 gånger nu, fortfarande ingen där, ingen tvätt, inget tvättmedel, ingenting. Är det så jobbigt att gå ner och avboka?

Har upptäckt att vi bor i ett familjeområde med 1000-tals barn överallt. I första lägenheten vi bodde i var det samma sak i det området också. På sommaren brukade jag och Mikael sätta oss ute i solen, blunda och låtsas att vi var utomlands, för dom flesta barnen pratade inte svenska..
Stod i hallen och styrde efter jobbet då jag hörde en hel armé stövla in i trapphuset. Nyfiken som jag är började jag titta i nyckelhålet. Där stod 3 tjejer och plingade på hos grannen. Intressant tänkte jag.. Helt plötsligt plingar dom på hos mig, vilket jag inte var beredd på. Fick nästan en hjärtinfrakt! Då fick jag för mig att ungarna visste att jag tjuvkikade på dom och skulle skälla ut mig för min nyfikenhet. Jag stod ett bra tag i hallen och hämtade andan innan jag vågade öppna. "Hej, vill du köpa kakor? Pengarna går till våran klassresa"
Jag frågade om dom tog kort.. dom tittade på mig som om jag vore knäpp. Skämtet gick inte hem och ingen sponsring fick dom heller.

Bara 13 dagar kvar till Zeldas förlossning.
Nu ska jag dricka lite mer av det utsökta, billiga och ekologiska kaffet.


- Hej! Nu är alla papper klara för lägenheten så det är bara att skriva på!
- Jaha.. Va bra! Det känns ju jätte skönt..
(Hyresvärden hade ringt fel, men Jimpa tyckte ändå det var jätte bra och skönt..(?) )

FAN VA PEPP JAG ÄR PÅ MASKERAD!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0