Las ketchup car

Vart tar veckorna vägen? Tiden går så fruktansvärt fort. Men det är väl som dom säger, tiden går fort när man har roligt. Trivs så jäkla bra på jobbet och det beror nog på att min underbara man är min chef och min bästa vän Clara är min arbetskamrat.
I tisdags när Clara skulle hämta mig så hände det en liten incident.. Clara hade lånat våran bil för att komma och hämta mig. Jag brukar vanligtvis röka i bilen, men eftersom Clara inte röker så ofta så tänkte jag låt bli att röka. Men då säger hon "Ska vi röka lite?" Så det gjorde vi ju självklart. När jag sen ska slänga ut min fimp genom fönstret så landade den på utsidan av rutan. Jag tryckte på knappen som vevar ner rutan, men i samma sekund som jag skulle peta bort fimpen så åkte den ner i bildörren där rutan vevades ner.. Oj oj.. Tänkte inte mer på det. Sen började det ryka utav bara helvete från bildörren. Jag grips av panik och Clara skriker "Spotta Johanna, SPOTTA!!!" Jag börjar spotta helt förtvivlat ner i bildörren, träffade nästan aldrig rätt och sen blev jag torr i munnen. Jag börjar leta i bilen efter nån vätska eller liknande. INGENTING fanns i bilen. Då tittar jag i min lunchpåse, KETCHUP! Det borde ju fungera. Jag börjar spruta ner ketchup i bildörren, men det tycks inte heller fungera. Så nu luktade det bränt gummi, cigg och ketchup i hela bilen. När man känner att det luktar bränt gummi ifrån bilen, så tror man att ens sista stund är kommen, jag trodde stenhårt på att hela bilen skulle självantända sig och sen explodera. Väl framme vid jobbet så springer jag in och hämtar vatten. När jag sen kommer ner till parkeringen så ser jag att Clara står och fotograferar bildörren och den nersmetade rutan med sin mobil. Hon ville dokumentera.
Hur som helst så släckte vi "svådan". Efter det insåg vi ju hur kul det egentligen var. Så typiskt oss. Eller mig.
Vi gick sen ner till Mikael på jobbet och berättade om vårat lilla äventyr, han var inte imponerad. Han blev ju inte mer impad när vi sen skulle äta och ketchupen nästan var slut..
Gissa vilka som inte kunde hålla sig för skratt när han skakade helt frenetiskt med ketchupen och det bara kom ut lite grann ihop med en massa pruttande ljud från den nästan tomma flaskan.

Igår firade vi Jimpa som fyllde 25-år. Roligaste kvällen på länge. Cromwell. Sista timmen dansade vi allihop till Hardstyle. Börjar väl vänja mig vid den musiken nu.
Efter krogen skulle vi vara lite sunda och gå hela vägen hem till Ektorp, istället för att ta en taxi som vi alltid annars gör. Vi trodde väl inte att det skulle vara så långt, men när man är full, trött och frusen så är även dom korta sträckorna långa. 40 minuter tog det att gå hem. Fy..
Men på ett sätt så var det mysigt, att prata om den gångna kvällen, ladda på vilket pålägg man ska ha på mackan när man kommer hem, diskutera morgondagen med mera.

Är lite kluven över påskhelgen.. Ska jag åka till Oskarshamn eller inte? Har vi fått kattungar då kommer jag säkert vilja vara hemma, men har Zelda inte fött så kommer jag säkert vilja stanna hemma så jag inte missar hennes förlossning. Men sen å andra sidan så träffar jag ju inte mördarbrudarna så ofta. Har iallafall fixat sovplats OM jag ska neråt. Första natten hos Kimpa Kå, andra natten hos Olivias mormor.
Mikael är iallafall snäll och skjutsar ner mig till Ohamn om jag vill. Underbar kille man har!

Nä, nu får det räcka för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0