90 mils roadtrip

Nu är man hemma i Peking igen.
I fredags vid 13 så packade vi bilen och påbörjade våran väldigt långa resa ner mot Mörrum (för er som inte vet vart det ligger så ligger det i Blekinge). Vägen ner till Oskarshamn gick fort, men efter det så gick det riktigt, riktigt slött. Så himla många fartkameror och byhålor man ska passera. Vi var inte nere i Mörrum förens vid 19-tiden. Lagom platt om rumpan efter den långa färden.
Väl framme så möttes vi av 5 glada ansikten i hallen. Linda, Johan, Annette, Sven-Åke och lilla Wiggo, som först inte alls var så imponerad av att vi kom. Men det tog inte lång tid innan vi blev populära hos lillkillen. Vilken charmtroll! "oj-oj, oj-oj". Om man bortser från "Leverpastejs-incidenten", så låg jag nog på plus hos Wiggo hela helgen.
På lördagen var det fest för Sven-Åke som fyllde 60 år. Vid 13 så drog alla grabbarna och spelade bowling, väl vid bowlingen kom även S-Å´s 2 söner med respektive. Jag, Linda och Annette var kvar i huset och pyntade inför festen.
Lite senare kom Annsofie, Sofie, Clara och Agaton hem till oss för då var det bastubad för grabbarna.
Hela kvällen var perfekt, jätte trevligt!! Drack dock för mycket "Drakblod".
Jag: Jag vill verkligen inte shotta!
Annsofie: Du MÅSTE shotta den! För vem vill bita av en shot? Då vill man ju inte fortsätta dricka.. Då känner man ju smaken..
Jag: men asså..
SKÅÅÅÅÅÅÅL!

Sent på kvällen så säger Linda lite lurigt "Jag ska bara hämta en sak", sen försvann hon. Och kom aldrig mer tillbaka. Jag började smyga runt på övervåningen för att hitta henne, då ser jag att hon har gått och lagt sig. Haha!
Hur som helst har jag haft en jätte trevlig vistelse nere i Mörrum. Tack vare min underbara och goa svägerska Linda och hennes man som har haft oss alla på besök. Å inte tala om svärmors underbara matlagning! MUMS!
Tack allihop!

Stannade i Mörrum till måndagen, sen påbörjade vi våran resa hemåt igen. Fast denna gång stannade vi i Oskarshamn över natten för att lindra den långa hemresan.
Tisdagsmorgonen bjöd på tandläkarbesök kl 07.30. Var skapligt seg när klockan ringde 06.15...
Har inte lagat på ca 7 år, så jag var lite nervös när jag väl satt där. Killen (som var min nya tandläkare) har gått i samma grundskola som jag. Lite kul faktiskt. Men dock inte lika kul om man t.ex ska till gynekologen och upptäcka samma sak..
Jag bad honom att spruta in bedövningen sakta eftersom min arm domnade av en gång när dom sprutade in det för fort. Snacka om att han gjorde det sakta. Det tog säkert 3 minuter innan han var klar med bedövningen. Hur som helst så har jag ingen som helst skräck för tandläkaren, vilket jag trodde att jag skulle ha efter så många år. Världens dunderkur fick jag gällande bedövningen, den satt i, i FEM ½ timme!! Skapligt jobbigt. Gjorde även min första rotfyllning. Lätt som en plätt. Kände ingenting. Skönt. Så han får gärna va min tandläkare i framtiden, proffsig och snäll.

Under våran korta vistelse i Ohamn så lyckades jag läsa ut en asrolig bok. "Underbar och älskad av alla" av Martina Haag. Jag skrattade helt hysteriskt åt allt hon skrev. Så när vi kom hem igår så laddade jag hem filmen, tänkte att den måste ju vara minst lika rolig. Men det var den verkligen inte! Jag är jätte besviken. Har kanske skrattat 3 ggr, å då har jag ca 10-15 min kvar av filmen.

Fick ett mail av Lisa i fredags (läste det inte förens idag) och hon skrev att hon skulle komma ihelgen. Jag blev så himla laddad på ett Lisa-besök så jag blev helt till mig. Har suttit och laddad halva dan. Sen fick jag ett nytt mail av henne, då visade det sig att hon hade fått en tandläka-räkning på 2000 kr och har nu inte råd att komma hem. Så nu är jag lite ledsen. Hur som helst så ska jag inte deppa, jag och Clara ska till Carro på tjejfest på fredag, så jag lär nog peppa till mig snart igen. Kul med lite tjejparty!

När ska första riktiga (riktiga = snö som ligger kvar) komma?? Är det för tidigt att julpynta och köpa gran nu? Har sån längtan efter jul. Vi ska även "hosta" julafton hemma hos oss i år. SÅ MYSIGT!

I torsdags så spelade jag, Mikael, Clara och Jimpa "RappaKalja". Det är just nu mitt favoritspel. Trots att jag förlorade.
- Vad är Kolabera?
Mitt svar, som jag tycker va riktigt roligt:
"Joe Laberas kossa. Ko Labera"
(Sen kom vi på att han heter Joe LaberO, inte LaberA. Då var det inte lika roligt)
- Vad är en barnfallhatt?
Jimpas svar:
"Fattiga barn, där föräldrarna inte ens hade råd att köpa hatt"

Har suttit i telefon med Clara i över en halvtimme nu, så jag hoppas verkligen att mitt inlägg inte försvinner nu när jag ska spara.. Då dör jag.

Nu ska jag dricka lite av årsglöggen! (dock årsglöggen från i fjol) Den kan vara lite jäst, men det är bara att lägga i fler russin. Får jag diarrè så är det värd det. För ikväll ligger glögg och julmusik på min tio-i-topp lista!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0