lactrase, min räddning

Innan har vi haft en "ingen reklam" lapp på dörren, men nu har vi tagit bort den. För det första så missar man alla roliga erbjudanden som finns, sen var det en annan sak som slog mig. På många reklamblad så står det ju namn. Då kan dom alltså inte ge den reklamen till någon annan utan får kasta all reklam som folket inte vill ha. Snacka om slöseri. Så nu tar vi glädjeligen emot våran reklam och drar nytta av alla erbjudanden istället för att skogen ska straffas för all denna pappersåtgång som vissa ändå inte glädjs åt.
Minns min grannes brevlåda i Oskarshamn. "Ingen reklam tack, men gärna lite sexig samhällsinformation"

Igår var jag hos doktorn. Hade peppat mig att jag ska skulle be om bedövning och inte ge mig förren jag fick det, men när jag väl kom dit och frågade efter bedövning, så fick jag ett kort "nej!". Så var det med den saken. Men han förklarade att bedövningssprutans nål var grövre och gjorde mer ont än den "tunna" nålen han skulle ta proverna med. Så det var ju bara att klä av sig på överkroppen och lägga sig på britsen. Två stick in i revbenet, sen var det klart. Piece of cake.

Sen åkte jag och mamma till IKEA, hon köpte en massa nödvändiga saker åt oss. Tack snälla mamma!
Så idag invigde jag nya stekpannan! Den förra var så skålad och sne så det tog ca 10-15 min att steka EN pannkaka!
Vi stekte pannakakor i förrgår eftersom det är en billig och smidig maträtt, men sen kom jag på att 8 dl laktosfri mjölk är INTE billigt! En liter laktosfri mjölk (valios) kostar 22 kr. Helt sjukt! Kan förstå varför vegan/vegetariska varor kan vara dyra, det är ändå ett eget val du gör när man beslutar sig för att inte äta kött och då får man ju finna sig i priserna, men jag har inte VALT att vara laktosintollerant! Så varför straffa oss som inte har något val??
Any way, så beslutade vi oss för att göra pannkakor på vanlig mjölk, så kunde jag ta en laktostablett. Jätte smidigt eftersom jag då slipper magknip. Men det är ju en fördel om man kommer ihåg att ta tabletten också..
Idag bestämde jag mig för att göra pannkakor igen, på vanligt mjök, och glömmer ÅTERIGEN att ta tabletten. Snacka om att vara disträ.

Igår var jag på PartyLite party, jag var SÅÅ duktig, köpte bara ett 12-pack votivljus med lukterna vita snöbär och vinbär&Plommon. Visserligen hade jag lovat att inte köpa nåt överhuvudtaget, men lite duktig var jag. Kunde ju ha varit värre.

På lördag blir det plockmiddag ute hos syrran. Hon gör alltid så himla god mat så det ser jag fram imot.

Fick höra jätte tråkiga nyheter idag på lunchen. Tycker det är så himla hemskt och sorgligt! Hoppas att allt ordnar upp sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0