kiss i trosan

Bara för att man har lagt av med laktos nu så öppnas det upp en helt ny, sundare och framför allt dyrare värld för mig gällande kostvaror. och vanor. Testade Arlas yoghurt, äcklig konsistens, Valios yoghurt, FÖR sur! Men där, i det lilla avlägsna kylskåpet fanns jag mitt substitut för yoggi. SOYGHURT! Go Green! Yoghurt gjort på sojabönor. Låter jätte galet äckligt, men inte alls. Tro mig.

Har tänkt på det här med skrattanfall. När man var mindre så var man ju självklart rätt lättroad för ingenting. Man kunde skratta helt hysteriskt, så där mycket så man inte visste vart man skulle ta vägen, man kunde inte kontrollera kroppen helt enkelt. Och ett riktigt bra tecken på att nåt var riktigt kul var ifall man råkade kissa ett par droppar i trosorna. DÅ hade man skrattat åt något RIKTIGT roligt! Idag så skrattar man så tårarna sprutar istället, för man har ju självklart lärt sig att kontrollera blåsan. Men nackdelen med att skratta så man tjuter är att man oftast ser ut som skit efteråt. Så vid närmare eftertanke så skulle jag nog hellre skratta så som jag gjorde när jag var liten. Hellre lite kiss i trosan än mascara ända ner i u-ringningen.

Igår ringde Mikael och överraskade mig att han hade bokat biobiljetter. Har nämligen tjatat om att jag vill se på.. gud, jag glömmer hela tiden bort vad det heter. Det kommer väl sen.. Nånting med att "släppa in någon". Ja, "Låt den rätta komma in" heter den. Både jag och Mikael var lite tagna efter filmen. För antingen så tycker man att filmen var asbra, eller totalt värdelös. Den här går inte riktigt att placera i nåt av dom facken. Men jag rekomenderar den iallafall till omgivningen. Den var bra, men inte fullt så läskig som man trodde att den skulle va. Men det gjorde inget.

Igår var min syster och Åsa på "BlondinBellas" 18-års fest på Café Opera! Jag tycker det är sjukt kul haha. Blondinbellas fest av alla människor. Men syrran sa att det var askul + att hon fick se många kändisar.

Idag är dagen verkligen fullsketen, så jag vet inte vad jag gör här. Vid 12 börjar tvätt-tiden, vi har myyycket tvätt. Sen kommer Mikael hem, åka och handla. Städa, sen laga mat inför kvällen. Vid 19 kommer Clara o Jimpa. Äta middag, spela spel etc. Sen sent ikväll måste vi packa inför Blekinge-resan. Så jag får nog faktiskt avsluta nu.

Trevlig helg!

Måste bara tillägga att den nya IQ reklamen om alkohol är helt underbart bra! Höja höja höja, när den kommer. Men den ligger inte lika högt upp på listan som Kavli räkost reklamen. Fast den är kort, så det roliga går över rätt fort.

Kommentarer
Postat av: Clara

SOYGHURT! Go Green! Den med blåbär, så jävla god den är!

2008-10-31 @ 19:27:16
Postat av: Clara

SOYGHURT! Go Green! Såååå god =) MUMMS!

2008-10-31 @ 19:28:43
Postat av: Jag själv

Den har jag inte hunnit smaka än, jag håller mig troget till jordgubbarna, men jag får väl inhandla blåbär när den andra litern är slut å testa på :)

2008-11-05 @ 16:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0