Har fula barn sämre odds?

Mikael undrar om fula barn har sämre odds när dom säljer jultidningar än vad söta ungar har. För han erkände att han hellre köper ifrån en söt unge än en ful. Han undrar om det finns någon statistik på att det möjligtvis kan vara så? Att dom högsta vinsterna som delas ut från dom olika förlagen, faktiskt har tilldelats dom söta barnen.
Kan det vara så hemskt?
Jag vet själv att jag kan störa mig på fula barn. Finns en unge här ute på gården som är så otroligt ful. T.o.m min pappa sa att ungen var skit ful. Kommer han då ha svårt att sälja jultidningar i framtiden?

Att sälja jultidningar är förövrigt en väldigt smart idé. Ungarna får antingen pengar eller någon häftig pryl. Kollade nämligen på Hampus och Wilmas priser dom kan få (dom kommer garanterat på fina saker, dom är ju så söta!) och värsting grejerna i kategori "F" var typ en plasma tv, en bärbar dator m.m PLUS pengar. I kategori "C" fick man typ BARA en "sketen" digitalkamera. Fan, på min tid så var värsting-grejen en halvsnygg cykel. Ett år hade jag sålt för jätte mycket pengar och hade hamnat i en rätt bra kategori, men fick bara en telefon med inbyggd nummer-presentatör. Fast på den tiden var det ju jätte high tec att ha en sådan telefon. Men idag tycker man att det var mycket slit för ingenting.

Ville faktiskt sälja jultidningar i år, som ett härligt extra-knäck, men jag var tydligen för gammal.



Har blivit sjuk igen. Lite feber och jordens hosta.
Hoppas jag blir frisk till på onsdag, för då kommer svärmor och hälsar på.

Nu blir det gurka med äppelcidervinäger och film med Mikael. Ku-re-ring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0