bzz bzzz

Vart tusan kom den ifrån? Satt nyss vid fläkten och rökte då nåt helt plötsligt flög in i mig med världens surr och sen upp vid fläktlampan. EN GETING!

Inga fönster har varit öppna idag överhuvudtaget så jag undrar vart han kom ifrån?! Så nu har jag fått för mig att vi har ett getingbo i våran lägenhet.

Fick döda den på stört med tanke på att Belarius fick syn på den och började hacka tänder. Nitade getingen säkert 50 ggr utan att den dog. Har börjat känna sån fånig sympati för smådjur när dom är halv döda. Det måste ju vara fruktansvärt plågsamt för dom när dom ligger där skadade och inte kan göra nåt. 

Så jag tog fram saxen och klippte den mitt i tu. Fortfarande inte död. Då kom jag på att jag bara hade kapat nederdelen på den, precis som om jag skulle bli av med båda benen och sen ligga och lida. Så då kom jag på den geniala idén att klippa av huvudet, DÅ måste den ju dö. Men nej. Jag tittade noga på det lilla luddiga huvudet, spröten rörde sig. Vingarna flaxade på del 2 och rumpspetsen pulserade på del 3. Ärligt talat, inte ens en människa skulle överleva hälften av det jag utsatte den för. Likadant om man rycker av ett ben på en sån där jätte långbent spindel så rör sig benen efter det att man har amputerat det ifrån själva kroppen. Höns springer iväg utan huvud när dom har blivit nackade. Vilken överlevnadsinstinkt djur har! Helt sjukt.

Nu måste jag kolla till getingen igen. För nu MÅSTE han väl ändå vara död?!


Kommentarer
Postat av: jessica

det är så underbart roligt att följa ditt liv :) du har alltid något för dig! skrattar alltid som bara den när jag läser dina inlägg :)

2009-04-24 @ 13:43:09
Postat av: johanna

Hej! Roligt att jag kan underhålla :) Nåt som är ännu roligare är att du följer min blogg! Kram

2009-04-25 @ 14:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0