Jul, jul, strålande jul!

Julstress, julstress, julstress...
Jag älskar verkligen julen, vilket jag inte gjorde förr eftersom jag tyckte att gran, pynt och julens färger var så fula, men Mikaels kärlek till julen har helt enkelt smittat av sig på mig.
Men det är just det här med stressen.. Alla dessa julklappar som ska inhandlas. Har man inte fått så många tips så får man helt enkelt fixa fram lite fantasi själv och hoppas att julklapparna duger, men det är inte lätt alla gånger heller. Vet ju knappt vad jag själv vill ha i julklapp, hur ska man då veta vad andra vill ha?
I år har vi 17 (SJUTTON!) personer vi ska handla julklappar till och då är vi själva inte ens inräknade, så med oss blir det alltså 19 st. Tycker det är helt sjukt. Inte konstigt att man blir fattig som en kyrkråtta under december månad. Egentligen skulle vi vuxna emellan dra ner på julklappskostnaden, för det är ju egentligen barnen som lever för julklapparna. Skulle vilja lägga ner MER pengar på våra 4 syskonbarn, men pengarna räcker inte till tyvärr. Själv lever jag för julstämningen, julmaten, julmusiken och julfirandet med släkten. Skulle faktiskt kunna klara mig helt utan julklappar. Ska kanske önska mig en julkram nästa år?
Men självfallet så uppskattar jag julklappar, verkligen! Blir lika rörd och tacksam varje år, så tro inget annat.

Denna vecka är fullspäckad för mig del. Brukar vanligtvis inte ha så mycket inbokat, så det känns både skoj och stressigt. Idag ska vi hämta Oliwer på dagis, sen blir det att vara barnvakt ute i Svärtinge till sent på kvällen. Imorgon ska jag träffa mamma, ev gå till Erikshjälpen, sen ska jag och Lisa träna Stepdance på kvällen. Efter det lär jag väl vara död, men om jag orkar och inte har lyckats svetta bort alla vätska ur min kropp ska jag sola.
På torsdag blir det nog IKEA med mamma. Har visserligen inte råd att köpa något eftersom julklappar går före, men jag följer med som moraliskt stöd. Fredag - barnvakt. Lördag - slappkväll, söndag - julpyssel ute i Svärtinge. Så där, det var min vecka.
Hade gärna kört Yoga på lördag morgon, men det hinner jag tyvärr inte hem till. Får bli nästa lördag kanske.

Ett annat projekt är även på tapeten idag. Kanske. Får se om jag vill.

Kommentarer
Postat av: jessica

Hoppas julen är över snart! jag är inte glad för det alls!!

2009-12-08 @ 18:16:44
Postat av: Johanna

Du har visst blivit lite "anti" på äldre dar va? ;)

2009-12-08 @ 21:13:44
Postat av: Svägerskan

Du behöver inte köpa något åt mig och Johan. Det är helt okej! kram och stressa inte. Puss

2009-12-09 @ 01:20:14
Postat av: Johanna

Redan försent kära svägerska ;) Men visst är det sjukt när man tänker på hur många julklappar man köper varje år? Ser fram mot jul med er nere i Mörrum! Puss

2009-12-09 @ 12:29:52
URL: http://lipidami.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

Ja, många julklappar blir det. Vi har det lättare. De närmast sörjande blir ju glada bara det ligger ett kort på Wiggo i paketet. Vi har inte köpt en enda julklapp ännu! Johan och jag ska ta en mys/stressdag på lördag antagligen. Så passa på att säga vad du önskar dig nu! Så kanske tomten är snäll och kommer med det:) Ska bli såå roligt att ha er här. Då kan vi dricka gin och tonic och spela spel:) Pöss

2009-12-09 @ 14:12:17
Postat av: jessica

Ja julen är ingenting för mig alls!! bara blunda o hoppas det är över snart! Jag är för gammal, helt rätt Johannasson!!

2009-12-09 @ 14:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0