lack eller vitlökssås?

Har funderat på att kanske lacka databordet någon gång. Just för att det blir snyggare och sen håller sig väl databordet lite mer om man förstärker ytskiktet? (om man skulle spilla något så går det ju lättare att torka bort det) Men ska jag lacka eller behandla databordet känner jag att jag borde göra så med flera möbler här hemma och det kommer säkert bli ett sånt där projekt som jag kommer påbörja men aldrig avsluta, plus att det kommer kosta onödiga pengar om jag ska springa och köpa en vettig lackfärg som då ska räcka till alla möbler här hemma. Men för ett par veckor sedan så spillde jag vitlökssås på databordet som jag snabbt torkade upp med lite papper. Just på det stället så blev färgen annorlunda i trät, det ser nästan behandlat ut. Borde jag inte kunna köpa en massa vitlökssås istället och smeta in hela databordet? Lär ju bli betydligt billigare.

Igår tog vi en promenad till macken för att hämta ut två paket. Kände genast hur sugen jag blev på mörk choklad. Jag finkammade hela macken men någon mörk choklad fann jag inte. (förutom dom här 70 %-iga chokladkakorna, men dom vill jag inte ha). Då fick jag syn på Aladdin och Paradis kartongerna, jag tänkte att nån mörk chokladbit brukar det ju alltid finnas i dom där boxarna, så en sån skulle jag kunna köpa. Vet ni vad kartonghelvetet kostade inne på macken? 75 KRONOR!! Jag trodde jag hade råkat läsa fel, att det var typ fårskinnstofflorna som kostade 75 kr, men det var verkligen chokladkartongen som kostade så mycket.
Jag var i chock hela vägen hem.


Kommentarer
Postat av: Clara

Jo den är läskig men jag tycker hon är så bra så jag såg den endå.. Fan att hon skulle kola....!!

Go ju till dig oxå.. det blev en sol sisst och en långpromenad.

2009-12-21 @ 16:29:58
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0