Min första kärlek


Min mamma får julkort av sin första kärlek varje jul. Hur gulligt är inte det? Dom var tillsammans för 40 år sedan och har fortfarande kontakt med varandra. Jag kom och tänka på min första kärlek - Christoffer. Första gången vi var tillsammans var vi 10 år. Han var den första killen jag tog hem till mig. Minns än idag vad vi gjorde just den dagen. Vi spelade tv-spel och cyklade. Jag minns att han frågade mig hur många barn jag ville ha när jag blev stor. Jag tyckte då att det var en lite töntig fråga, men vi båda var överens om att vi ville ha 2 barn. Ett av varje. Christoffer var enligt mig den sötaste killen på hela Kristinebergsskolan. Vi var tillsammans flera gånger under mellanstadiet. Enligt min dagbok tänkte jag göra slut med honom en dag i skolan och när han fick höra det via ryktesvägen blev han jätte ledsen och låste in sig i ett av syslöjdens rum och grät. När jag sen fick reda på av Jesper att Christoffer hade suttit en hel dag hemma hos honom och letat efter mitt namn i almanackan för att kunna köpa mig en namnsdagspresent valde jag att inte göra slut med honom. Inte för att jag ville ha någon prsent utan för att jag då insåg vilken omtänksam och underbar kille det var!
Han var den första killen jag kysste. Det var på Mattias födelsedagsfest ute i Stångehamn.
Christoffer var en sån kille som alla gillade, han var alltid snäll och rolig. Han hängde inte ihop med dom här "tuffa" killarna som var elaka mot oss tjejer. När vi blev äldre så var han även då väldigt ordentlig. Ju äldre vi blev desto sämre kontakt hade vi, vilket inte är så ovanligt när man börjar olika linjer på gymnasiet.
Har för mig att han inte trivdes så bra i skolan utan skaffade sig ett jobb istället. Jag tror att han fick bila rätt mycket i det yrket, om han sålde något kanske? (Ha överseende med att jag kan ha fel gällande vissa detaljer).


 

En dag när han hade varit ute och kört i en annan stad sov han över hos en kompis, för att sen dagen därpå antagligen fortsätta att bila vidare. Men när kompisen ska väcka Christoffer morgonen därpå så går det inte. Tydligen så hade Christoffer ett medfött fel i hjärnan och under natten så hade ett blodkärl i hjärnan brustit och det resulterade i att han dog. Han dog den 6 april 2005 endast 19 år gammal.

Varje gång jag går och lägger mig med huvudvärk tänker jag på min första kärlek - Christoffer!
Du kommer alltid finnas i mitt hjärta!




Kommentarer
Postat av: Jessica

gud så sorgligt :( en stor förlust!! :(

2009-12-22 @ 16:44:15
Postat av: Nillan

En tråkig förlust.

R.I.P Christoffer...

2009-12-22 @ 18:52:58
URL: http://metrobloggen.se/Nillan86
Postat av: Anna

Usch, nu blev jag ledsen i ögat. Tänker på honom då och då. Tänder t.o.m ljus på hans födelsedag...

2010-01-07 @ 15:52:42
URL: http://annalino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0