L Chardonnay

Idag är det en tråkig och ledsam dag. Vid 13 ska vi på begravning. Vi ska säga farväl till Iris.
Igår hände även en annan tråkig sak. Min systers bästa kompis man, och nu på senare år även våran vän, fick en stroke
sent igårkväll. Vi var hemma hos syrran när det hände så hon fick rusa hem till dom och ta hand om deras barn. Stackars dom! Igår natt hörde syrran av sig och då var han fortfarande dålig. Herregud, bara 41 år! Känns som att hjärtinfarkter och stroke drabbar allt yngre nu för tiden.
Känns så skumt. Träffade honom igår, vi pratade och skojade med varandra. Han såg hur pigg och kry ut som helst! Så händer en sådan här sak. Det är 3e gången det äldsta barnet får se nån utav sina föräldrar åka iväg med ambulansen.

Igår var jag på stan. Handlade en massa apoteks-prylar inför Thailandsresan. (det gäller att vara förberedd på allt) över 600 kr gick det på. Mikael självdog nästan när jag berättade i telefon hur dyrt det blev. Kändes lite genant när jag lastade upp allt jag hade handlat framme i kassan. Kändes som jag led av diverse åkommor. Diarre, åksjuka, huvudvärk, uttorkning m.m m.m.

Sen var jag på bolaget. Inte ofta jag är det, den biten brukar Mikael sköta. Är så fruktansvärt trött på dessa söta och äckliga vinerna jag brukar dricka, så nu, för första gången på väldigt länge, valde jag nya vinsorter med omsorg. Köpte en "Comic strip" för att flaskan var lite frän och en "L Chardonnay" för att det låter så jäkla fancy.
Sen vet man ju inte om dom smakar gott eller inte.

Igår var jag även på "Friskis och Svettis" med syrran. Hade det delats ut stilpoäng så hade jag blivit utan. Säkerligen utkastad också. Jag trodde faktiskt jag hade bra kordinations-skills, men verkligen inte. När jag väl hade fått in stegen och rytmen, ändrade ledaren till några andra rörelser. Det var jag, en äldre karl och några till som hade svårt för rörelserna. Varje gång det blev svårt stod jag bara som ett fån och försökte se "jätte upptagen" ut.
Min f.d dagmamma var även där och studsade för fullt.

Natten har varit jobbig. Var helt slut vid 23.30, för första gången så gick vi till sängs innan 24. Men hade mycket i huvudet som gjorde att jag inte kunde sova. Jag tänkte på begravningen och på stackars Peter. När jag väl, 2 timmar senare, började dåsa bort märker jag att Zelda är parningssugen. Jag gick upp och hör henne skrika, gapa, fräsa och grymta ute i vardagsrummet. När jag gick mot henne blev det bara värre och så hotade hon med attack. Självklart blev jag livrädd för kattskrället, vågade knappt gå i närheten av henne. Så jag tog med mig Belarius in till vårat sovrum och stängde dörren. Då blev HAN skit sur och började jama och krafsa på dörren.  Mikael hade vaknat av allt oväsen så han var skit arg på belarius som vägrade hålla käft. Så vid 3-tiden somnade jag äntligen. Va utvilad man känner sig idag..


Dags att ta på sig svarta kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0