Swea

Finally! Har beställt tid hos frissan nu. Det är nio, (NIO) månader sen jag var hos frissan. Har egentligen inte velat gå dit eftersom håret har varit så kort, vilket jag hatar. För när dom toppar "ett par centimeter" så är det oftast minst FEM cm som dom tycker "behövs" toppas bort. Men nu har håret blivit relativt långt och jag är verkligen i behov av att toppa mig och fixa min vedervärdiga utväxt. Börjar se ut som en hjälm. Tänker på en viss tjej från KBG när jag ser mitt hår, och det är INTE någon positiv tanke..

Att välja frissa är viktigt. Jag går alltid till Johanna på Swea. Hon är jätte duktig och framförallt väldigt trevlig och lätt. Har gått till Swea ända sen jag flyttade upp till Norrkp, men det är dom senaste 5-6 gångerna jag har valt att beställa tid hos just henne. Har dock i ren panik droppat in hos --------- när mitt hår blev missfärgat efter en liten blondering hemma. Men där var det så stressigt. "hej å hå, smeta på, tack o hej, har ej mer tid med dig".

Så på torsdag nästa vecka ska jag äntligen få håret fixat!


Har blivit lite speltokig. Igen. Har börjat spela bingo på aha-bingo. Iförrgår var det min lyckodag. Satte rätt många rader, vann ca 100 kr sammanlagt, sen helt plötsligt fick jag jackpoten! 519 kr extra. Tackar tackar.

Nu är det äntligen fredag. Känns skönt! Helgen blir dock ganska lugn (känns som att vi nyss avslutade förra helgen).
Så imorgon ska vi åka ut till pappa och Anneli och sova över. Det var skamligt längesen vi var ute hos dom! Så det ska bli roligt.

Soffan som vi har väntat på sen i juni har kommit nu!! Love, love, looove it! Tar i mot att erkänna det med, det här tyget är faktiskt snyggare än det förra.

 


Varför luktar shampo och balsam alltid frukt och godis? Alla tycker kanske inte om det. Så min idé är att det ska tillverkas shampo och balsam som luktar något annat, nåt för alla smaker. Vissa kanske gillar korv eller leverpastej? Och skulle kanske föredra dom lukterna i håret istället för godis... Den idén tåls att tänka på.

Idag fyller Belarius 3 år, grattis till honom. Man märker att han börjar bli gammal. Han har nämligen börjat snarka. Jätte högt!


Eniro ringde nyss, jag håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0