ilegalt arbete

Igår var jag hos frissan och fixade utväxten och toppade mig. Skulle egentligen ha gjort ljusbruna slingor i håret också för att "liva" upp det lite, men min frissa avrådde mig eftersom jag ska åka till Thailand. Då skulle tydligen alla slingor försvinna i solen. Lite trist, men jag får boka en ny tid till frissan när jag har kommit hem.

Äntligen helg, den här veckan har verkligen masat sig fram. Ikväll blir en slappkväll, längesen man hade en sån.
Imorn ska vi äta middag och spela spel med Clara o Jimpa. Vi ska vara hemma hos Claras päron eftersom dom är "lägenhets-vakt" och bor där nu.
Efter det ska jag hem till Hänabanäna på fest. Det blir kanske hennes sista fest innan hon flyttar hem till Hajom.

Jag undrar hur många som läser min blogg? Tror inte att det är många alls. Ingen som gör sig till känna iallafall. Skriver visserligen enbart för min egen skull, då jag kommer skriva ut mina dagböcker vad det lider, precis som jag gjorde med Eventually. Men bara för skoj skull, ni som har läst min blogg, skriv gärna ditt namn på en kommentar, så jag vet om jag har några läsare. Skulle vara kul.
Vet ju endel som läser min blogg, så skriver ni inget, blir jag väldigt ledsen!

Är det ingen som läser är det ju tragiskt. (Måste nog börja göra lite reklam för min blogg...) Svårt att få läsare annars.

TREVLIG HELG!
Snart kommer hyresvärden, jag ska försöka övertala henne att vi verkligen BEHÖVER nya tapeter i vardagsrummet och i sovrummet. Gärna i datarummet också.. Så nu har jag städat för fullt här hemma.
Jag är svett!

20 min senare:
Hann aldrig publicera inlägget förens hyresvärden kom. Vi får nya tapeter i vardagsrummet!! Jippie! Det var på håret att vi fick det så jag vågade inte ta upp att vi även ville ha nya tapeter i sovrummet.. Så efter Thailand ska vi titta på tapeter, hoppas dom har medaljongtapeter i deras sortiment, vi vill ha en fondvägg vid matsalsbordet.
Det pinsamma var att hon såg mitt "pågående-projekt". I våras började jag måla om vardagsrumsdörren och den gjutna glasväggen som tillhör. Tyckte väl att det blev tråkigt efter ett tag så jag struntade i att måla klart.
- Nämen, vad har ni gjort HÄR??
- Eh, jag har börjat måla om lite..
- Har ni fått lov av fastighetsskötaren att göra det?
- Nä.. jag glömde fråga..
Hur som helst så såg det ut som ett dagisbarn hade stått och kladdat lite här o var, men tillslut sa hon att det säkert skulle bli jätte fint när det blev klart. puh! Kändes som jag hade utfört ett ilegalt arbete bakom deras rygg.


P.s Glöm nu inte att skriva erat namn, så jag vet om någon läser min blogg!

Kommentarer
Postat av: Marie (fd Gunnar)

Här har du en tjuvläsare :-) Har börjat skriva lite jag oxå men jag är så hemlig så jag har lösenordskyddat den, säg till om du vill ha lösen :-)

2009-01-23 @ 15:32:29
URL: http://mianz.blogg.se/
Postat av: Johanna, herself

Åh, va roligt! En läsare jag inte visste om. Kul att du läser min blogg! Hoppas du och din familj mår bra. Hälsningar/Din granne på 90-talet :)

P.s Skickar ett mail till dig på Face, så jag får ditt lösen.

2009-01-23 @ 18:12:37
Postat av: jessica

klart man läser din blogg!! :) får man sig alltid ett gott skratt av allt du hittar på :)

2009-01-24 @ 13:44:54
Postat av: Anna

Jag gör mig till känna nu. Jag läser din blogg när jag har tid och kan. Den är så rolig att läsa. Du har såna roliga kommentarer på saker och ting.

KRAM ANNA.P

2009-01-24 @ 18:20:58
Postat av: KusinTina

Hejja!

Jag läser den lite då och då också:)

Är tyvärr dålig på att kommentera...

Kram! Tina

2009-01-26 @ 16:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0