Bye, bye skorven!

Ärligt talat, kan den här veckan bli bättre? Kan livet bli bättre?

Först slapp vi undan världens grej. Det hade varit förödande annars. Enligt dom har man ytterst sällan en sån tur som vi hade. Skulle ha köpt mig en lott efteråt. Hade säkert vunnit massor med den turen som inbringade oss den dagen.


Sen fick jag en annan glad nyhet. Kan inte förstå hur dom kan säga så olika saker beroende på vem man pratar med. Den sista jag talade med sa ju dom rätta sakerna, precis det jag ville höra. Så nu kommer massor lösa sig för oss.
SÅ UNDERBART!


Sen ringde Mikael för en stund sen och sa att vi äntligen kan göra oss av med skorven (a.k.a våran Mazda 626). Inget större fel på den i sig, men den lär ju inte överleva en till vinter om man säger så. Vi har fått så mycket rost på bilen (kan bero på att vi knappt tvättade den under 3 års tid..?) det senaste året, så det har blivit "hål" i bilen. Så i vintras fick man inte bara skrapa bilen på utsidan, utan även på insidan(!).

Så nu är vi snart ägare till en Saab 9.5. Den är helt underbar att åka i. Topp-servad in i det minsta, så man vet att man får en riktigt bra och välvårdad bil.

Kommer nog sakna skorven lite, men nu är det som det är. Skroven har nog gjort sitt. Tänker lägga ut den på försäljning för "högstbjudande". Får va glad om vi får nåt för den. Den är ju trots allt ett renoveringsobjekt. Kanske någon från fordon vill ha den och meka lite? Man skulle nog kunna rusta upp den riktigt ordentligt, men det känner inte vi för. Har varken lust eller intresse att slösa så mycket tid och pengar på det.


Sen har jag även fått 2 jobb. Saras Bageri och på Café Färgargården. Ska bli så himla mysigt att jobba på café i sommar. Hellre det än att stå på ett lager eller sitta inne på ett kontor eller liknande. Synd bara att timpenningen inte är så fet. Men det tänker jag inte deppa över en sån här underbar dag.

Fredag, helg, lite fest.


Ja just det, har fått jäkligt ont i halsen. Det är ju faktiskt en liten "downer" i det hela. Men hade jag inte haft nåt att klaga på, så hade nog den här veckan varit för bra för att vara sann.


Trevlig helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Clara

Hur går det på jobbet??

Nyfiken.. ett inlägg om det kanske??

KRAM

2009-03-31 @ 17:27:09
URL: http://claraisabella.bilddagboken.se
Postat av: Johanna

Det går bara bra! Ska fila på ett inlägg om mitt nya jobb. Hur jag glaserar mazariner och servar kunder :) Flytta till Ektorp snart dåå! Kram

2009-03-31 @ 21:17:39
Postat av: Clara

Ja det är ju snaaart!

2009-04-01 @ 15:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0