mineraliska pannkakor

Förra helgen blev en lugn helg. Fick inte dricka någon alkohol för sjukvårdsrådgivningen eftersom jag fortfarande inte var frisk. På lördagen mådde jag lite bättre, sminkade mig ordentligt för första gången på ca 3 veckor, hällde upp en gin o tonic, drack upp den, tvättade bort mitt smink och gick sen och lade mig klockan 23.30. Spännande kväll. Men kroppen orkade inte mer. Efter Thailand har vi kommit in i en bra rytm. Vi går och lägger oss relativt tidigt varje kväll. Är i säng vid 23 nästan varje kväll och jag går upp runt 08.00 varje morgon. Känns så himla skönt, med tanke på att vi vanligtvis brukar sitta uppe till 01 och då har jag sovit till 11-12 dagen efter.


I fredags hade vi bjudit hit folk på tacos och fest. 2 utav dom som skulle komma dök inte upp till middagen, så vi fick slänga jätte mycket mat som blev över. (och då hade vi handlat hem extra för att hon ville ta med sig en kompis)

Middagen var vid 18.30, och vid 21.40 fick jag ett sms att dom inte kunde komma. 3 timmar senare alltså.. Är så himla trött på folk som tackar ja till en middagsbjudning som andra går och handlar till, och sen inte dyker upp.

Hon kanske tyckte att hon hade en vettig anledning till att inte komma, men det är just att höra av sig TRE timmar senare som gör mig så förbannad. Respektlöst. Jag skulle aldrig göra så mot en kompis.
Hur som helst blev det iallafall en jättre trevlig kväll. Utgång på Palace där jag mötte upp min syster och hennes 3 kompisar. Det roliga under kvällen var att vissa personer som var hos oss hade slagit vad om att en viss sak skulle hända. Jag valde att inte tro på dom, men hade dom slagit vad om pengar så hade dom blivit rika. För dom hade ju rätt!


Igår var vi ute hos mamma på söndagsmiddag. Alltid lika gott. Efter maten gick jag och mamma ut på en promenad i Svärtinge. En hel timme var vi ute. Hade jag inte fått skoskav av mina nya skor hade jag kunnat gå ännu längre. Älskar verkligen att gå på promenad i Svärtinge. Fina hus, mysiga gator, folk som alltid säger hej när man går förbi. Anledningen till denna "hurtighet" på en söndag är för att mamma och hennes jobbarkompisar ska gå till Prag. Så hennes stepometer är det viktigaste just nu. Denna promenad blev 6500 steg för henne.


I Torsdags ringde min chef och frågade mig om jag ville hoppa in som vikarie på deras bageri. Självklart gör jag det. Så på onsdag börjar jag på "Saras bageri" och ska vikariera där fram till den 3 april. Sen den 10 april börjar jag mitt andra "riktiga" jobb på CFG. Så sommaren ser ljus ut. Kul att börja jobba. Extra roligt för att det är ett utav Norrköpings populäraste caféer.


Tänkte avsluta med ett nyttigt tips till er läsare. Pannkakor på mineralvatten!

Gjorde såna igår och dom blev jätte goda! Ett nyttigare och billigare alternativ, iallafall för mig då den laktosfria mjölken är svin dyr. Om ni gör dessa pannkakor så måste ni även ha i lite bakpulver i smeten. Sen gäller inte dom vanliga måtten, utan man tar mjöl och mineralvatten efter behag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0