with the sun in my face

Sitter just nu hos syrran. Jag och Mikael har varit barnvakt över natten. Alltid lika mysigt att vara barnvakt
åt mina underbara syskonbarn. Oliwer var hur gosig som helst när jag väckte honom. Fick bära honom ner från övervåning och bädda ner honom i soffan medans jag gjorde iordning frukost. Wilma var snabbt nere utan bekymmer men Hampus däremot har blivit en redig sjusovare. Fick tjata en hel del på honom, men det kan ju vara så att han har sovit lite dåligt inatt eftersom han drog ut en tand igår, och den var ju inteliten!
Sen blev lilla Oliwer jätte kissnödig, men skulle INTE kissa, utan satte sig i hallen och totalvägrade. Jag försökte med allt, men nix, han skulle minsann inte kissa! Så jag struntade i honom tillslut. Så när Anna kom hem lite senare så satt han fortfarande där i hallen, med handen över pillesnoppen och såg jätte sur ut. Jag kände mig som världens "bästa" barnvakt. Att man inte kan få en liten 4-åring, som är jätte kissnödig, att kissa.. då är man inte bra alltså.
Men det visade sig att han bara var lite mamma-sjuk, så han blev glad sen igen.

Har idag gjort mitt första salmonella-prov.
Måste göra 2 till innan dom kan svara på om jag är smittad eller inte. Så jag kan ju inte börja jobba förens jag är 100% säker på att jag är frisk. Annars kan jag smitta ner folk.

Nä, nu får faktiskt min syster ta och vakna. Har smygit runt här nere på nedervåningen i 6 ½ timme nu.
Känner för lite sällskap.

Sen vill jag bara tillägga att det är världens underbaraste vårväder ute idag!!! Det är nästan en fröjd att rökning råder utomhus hos min syster. Friskt luft, nikotin och solen i ansiktet, aaaah. Vill ha vår varje dag nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0