Loppis

Som vanligt går dagarna allt för fort. Om 1 månad har julen passerat. Vi ska börja köpa julklappar redan nästa vecka, så vi inte har en massa inköp dagarna innan julafton som vi brukar ha. Är så jävla trött på att härja runt i affärer dagarna innan jul och inte tala om juldagsrean! Jag älskar verkligen att shoppa, framför allt när det är rea, men jag får verkligen panik på allt folk som knuffas och roffar åt sig både det ena och det andra. Sen blir man helt sjukligt svettig. Att det ska vara sån hysteri jämt under julen. Jag får faktiskt lust att slå folk och det är ju inte alls bra. Så nu gäller det att luska fram allas önskelistor, för att skona släkten från att springa runt i mellandagarna för att byta sina klappar är det bättre att dom får det dom önskar sig.

I måndagskväll var jag barnvakt åt syrrans barn. Jag kom ut rätt sent så vi hann bara med att spela Yatzy, sen var det dags att säga godnatt. Det är konstigt att barn ska göra så mycket innan det är dags att sova. "Jag ska bara hämta en grej" "Jag ska bara kolla en sak" "Jag ska bara gå in och fråga Wilma en grej" "Jag ska bara..." NÄE! NU GÅR NI OCH LÄGGER ER! Fast jag har rätt bra tålamod med tanke på att det faktiskt är TRE barn jag är barnvakt åt. Jag har ju inga egna så man är ju inte van att vara pedagogisk på heltid. Så för det mesta fungerar det riktigt bra!
Senare på kvällen kom Mikael ut till Svärtinge. Alltid skönt att ha sällskap, för efter kl 21 så ligger ju barnen och sover så då blir det ju ganska ensamt.
Vid kl. 2 på natten kom Oliwer ner och ville sova hos oss. Det är man heller inte van vid, så det blev inte många timmars sömn för mig och Mikael, men Oliwer sov som en stock!

Igårkväll var vi hos Adde och tittade på Paranormal Activity. Jag hade jätte höga förväntningar på den filmen, för alla säger att den är skit läskig och mer skrämmande än t.ex Blair witch (och Blair witch är en utav dom få filmerna som skrämmer skiten ur mig) men jag tycker inte att den var så speciellt läskig. Lite besviken. Mikael och Adde däremot var jätte skraja..

Idag har jag varit hos Clara. Vi fick sen för oss att gå och sola, så vi tog en promenad bort till Vilbergens centrum. Först var vi inne på loppis. Jag hittade en fin gammal burk och en lite halv ofräsch nessesär som luktar gammal tant. Men det går säkert att tvätta. Man får inte ha så höga krav när man handlar på loppis!
Mina 2 fina fynd:
 
 

Var på Hageby Centrum ikväll för första gången på väldigt länge. Har inte varit där sen dom började bygga om, så det var lite spännande. Vi skulle bara handla nåt gott till kvällen, men som vanligt när jag är med så spårar det ur. Det blir alltid mer än vad vi hade planerat från första början. Sen iomed att jag både är gluten och laktos (och eventuellt mjölk-allergiker) så blir handlingarna mycket svårare och framför allt dyrare. Våran handling idag:

Mikaels varor


Vitkål, gurka och julmust
summa: 39:-


Mina varor


Glutenfri spagetti, Soyghurt, Blåbärssoppa, Tofuline Mjölk, Oatly iMat, 2 glutenfria brödlimpor, stort paket med kalkonpålägg, lösviktsgodis, gluten -och mjölkfri leverpastej och pastrami.
Summa: 264:-


Imorn blir det att besöka dietisten på Såpkullen kl 11, sen vid 17.55 ska jag till gyn och göra cellprovskontroll.
Är inte ett dugg sugen på att gå till gynekologen faktiskt. Varenda gång får man höra "Å så fram lite till med stjärten". Så det kan bli rätt kul att se imorn om dom säger så även denna gång. .


Nu ska jag äta godis och se slutet av S.O.S!

Kommentarer
Postat av: Clara

haha, lite gott till kvällen : vitkål, gurka & julmust!

2009-11-26 @ 10:00:01
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0