mjölkabstinens

Jag är så lycklig!! Har varit hos dietisten nu och det var ett givande möte. Hon trodde inte alls att jag var mjölkallergiker utan hon tyckte att jag kunde fortsätta att äta och dricka dom laktosfria produkterna. Jag har alltså inte druckit en enda droppe mjölk på över 3 veckor. Jag som verkligen älskar mjölk! Har haft svår abstinens efter vissa middagar. Endel middagar är ju liksom kopplade till att man ska dricka mjölk, så det känns jätte jätte skönt att äntligen få dricka det. Så direkt efteråt gick jag och mamma till Hemköp och köpte laktosfri mjölk åt mig.


Nu är det bara besöket hos gynekologen som återstår och jag kan ju lova er att jag har ju varit mer pepp i mina dagar. Är inte så förtjust i att främlingar rotar runt i muffen på mig.


Har tänkt lite på det här med att man gör sig "fin" inför olika besök. När man går till doktorn ser jag alltid till att vara "ren och fräsch" och vettigt klädd. Går man på jobbintervju så försöker man se till att vara stylad och lämpligt klädd. Går man till tandläkaren så ser jag alltid till att ha borstat tänderna extremt noga gärna med ett tuggummi i munnen strax innan. Men när man går till gynekologen, vad ska man tänka på då förutom att vara nyduschad och fräsch? Ska man kanske fixa någon snygg frisyr där nere? Typ en välkammad mittbena kanske? Eller unna sig lite glitterspray till och med?


Kommentarer
Postat av: jessica

haha ja du lyser upp min dag som vanligt :)

2009-11-26 @ 16:00:42
Postat av: Lisa

frikönssalongen nästa!

2009-11-26 @ 20:42:40
Postat av: Clara

mittbena och glitterspray!

2009-11-27 @ 12:05:28
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0