My weddingdress

Har velat fram och tillbaka om jag ska lägga upp en bild på brudklänningen jag har valt.. Roligast är ju om ingen ser den förens i kyrkan, men jag tycker den är så himla fin! Så jag måste nog lägga upp en bild trots allt. Tvingade Mikael igår att se på bilderna trots att han egentligen inte ville. Det är ju otur att se bruden i klänningen innan vigseln. Men jag är inte så skrockfull....... Vi överlever nog det.

Hade bestämt mig för att jag skulle beställa en klänning i tubmodell från nätet, men beslutade mig för att strunta i det. Känns lite riskabelt att beställa över nätet. Man vet ju inte vad man får hem. Så igår var jag, Clara och Lisa inne i en brudaffär och testade tärn -och brudklänningar. Tärnklänningar kirrade vi på en gång. Både Clara och Lisa passade jätte bra i den modellen! Jag hade bestämt mig för att ha en tubmodell som sagt, men hittade faktiskt ingen som föll mig i smaken. Så på skoj bestämde jag mig för att testa en halterneck klänning. Den satt som ett smäck! Helt underbart fin, så jag blev kär direkt. Hade klänningen på mig i säkert en timme, jag ville inte ta av mig den. Så efter ett tag så sa jag att det nog var dags att byta om till mina egna kläder. Då säger damen i butiken "Ja, vi har nog testat klart nu va?". Att jag hittade min drömklänning så fort är väldigt förvånande. Hade alltså bara testat 2 klänningar innan. Trodde att jag skulle testa minst 20 stycken, eller i värsta fall springa runt i flera olika affärer innan jag skulle hitta THE dress. Men det hela gick fort och smärtfritt. Så den här månaden måste jag lägga en viss handpenning för att få beställa klänningarna. Men eftersom pappa och Anneli är världens bästa så står dom för handpenningen. Tack snälla! Det är ju inte billigt att gifta sig, så att nära och kära bidrar och hjälper till är guld värt! Tack!!!


Clara har fått på sig brudtärneklänningen!


Visst är hon fin?


Här har vi fina Lisa!


Sen var det dags för mig att börja bläddra bland alla brudklänningar


Den här testade jag, men den var 2 storlekar för stor + att jag inte gillade den


Här har jag hittat vinnaren! Skulle in och testa den "för skoj skull bara"


Den här fina blåsan ska jag gifta mig i!


Från sidan! (bilderna är ju finare i verkligt format när man ser alla detaljer)


Jag har ju inte den stärsta bysten, så lite justeringar krävs i nackbanden, kanske sy in den något i ryggen samt lägga upp den ett par centimeter.


Krona eller tiara ska jag INTE ha! Men butiksbiträdet ville att jag iallafall skulle "testa och se hur det kändes"... Mitt beslut kvarstår. Inte krona eller tiara.


Sen ville Clara leka brud :)


Vem vet, det kanske blir ett dubbelbröllop?




Så där, nu har alla som läser min blogg fått se min blivande brudklänning!
Hoppas ni tycker att jag var fin i den.
Puss till er alla!

Kommentarer
Postat av: Bettina

Vilken himla fin klänning!! Du är jättefin i den!

Tärneklänningarna är oxå jättefina!



Kramar

2009-11-15 @ 10:43:17
Postat av: Matilda

Super fin klänning :)

2009-11-17 @ 18:53:19
URL: http://magnussonmatilda.blogg.se/
Postat av: sarase

Va fina ni är!! Jätte fin brudklänning. Det kommer bli magiskt! Kramar!

2009-11-18 @ 23:02:46
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0