Otrivin missbruk


Nu har vi haft våran lilla reunion. Vid 11.30 mötte jag Asja nere vid station, vi tog spårvagnen in till stan och fikade medans vi väntade på att Janna och Olivia skulle anlända. Vid 14 så var vi alla 4 samlade. Tyvärr kunde inte Klara komma eftersom hon blev sjuk på fredagen. Istället fick vi en jätte snorig Janna som först var jätte rädd för att använda sitt nyinköpta nässpray, men som sen missbrukade Otrivin på hög nivå. Dagen bestod av koffein, 7up, Sk8 och julcabbarén från 7an. Senare på eftermiddagen började vi dricka bål. (som egentligen skulle ha blandats ut med Sprite, men istället blev "utblandad" med vin).
Senare på kvällen kom även Fisa, Nicke och Nedim. Nicke var en utav mina bästa killkompisar på högstadiet så det var hur kul som helst att träffa honom efter alla dessa år. Nedim och jag gick i paralellklass först och sen i samma klass under högstadiet men var inte kompisar med varandra. Så mycket som jag pratade med honom under lördagen hade jag inte ens pratat med honom under hela mellan -och högstadieperioden. Så det var riktigt roligt. Han ser nuförtiden ut som Jack Black.

Kvällen flöt på med mera förfest, kö till Hugos, ge upp, köa till Palace, vilket gav resultat efter ca 30 min. Jag, Nicke och Nedim mötte upp Lisa, Jimmy och Gurra för mer partaj. Det blev efterfest hos Gurra till ca 6 på morgonen. Stackars Gurra skulle upp kl 8 och jaga vildsvin så han var lite trött när vi väl beslutade oss för att gå hem. (bilder kommer laddas upp vid ett senare tillfälle, eller på min bilddagbok http://lipidami.bilddagboken.se/)

På söndagen hade man stora betonghjälmen på huvudet. Sa hejdå till alla nattgäster, sen var det dags att städa iordning inför svärmors ankomst. Städning är inte roligt när man är bakis, speciellt inte när katterna har tattat ostbågar ur skålen och spritt ut dom över hela lägenheten. Ostbågar luktar stjärt.

År btw tillbaka på jobbet. Lite kämpigt att gå upp kl 05.15 efter att ha varit sjukskriven så pass länge, men så länge jag slipper vara trevlig vid frukostbordet så klarar jag mig.

Idag var jag ledig från jobbet. Jag, Clara och Matilda skulle till Sensus på möte. Vi ska förhoppningsvis börja plugga upp lite ämnen, allt hänger på om vi kommer in. Men eftersom jag har ett fullständigt slutbetyg så ligger jag sist i "rangordningen" av alla sökande. Så vi drog även till Infoteket och sökte in till Komvux när vi ändå var i farten, som en back-up plan ifall det skiter sig på Sensus. Om jag kommer in på Sensus ska jag läsa Historia A (hatar historia), Matte B (jag kan inte matte), Samhällskunskap (tråk tråk tråk), Datakunskap (faktiskt inte mitt fel att jag har ig i den pinsamt simpla kursen), religion B och psykologi A. Dom två sista ämnena vill jag läsa bara för skoj skull. Om jag kommer in på Komvux kommer jag läsa Naturkunskap B också. Om man bortser från Religion och Psykologi så är det bara tråkiga ämnen som jag måste läsa. Känns mindre kul, men jag är relativt pepp!

På lördag ska vi på dop, lilla Ellen ska döpas. Sen på kvällen har jag portat Mikael från lägenheten, för då ska jag och min kusin, för första gången, festa ihop. Hon är ju tant så det är därför det inte har blivit av tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0