Sa la mi

Igår när Mikael kom hem från jobbet slet han upp en jätte stor avlång kartong. Jag tänkte att han hade köpt en hög ljusstake eller något liknande, så jag blev jätte glad och nyfiken. Mikael höll upp kartongen, stolt som en tupp, så säger han:
- Titta vad jag har köpt!!
- Vad är det för nåt?
- EN JÄTTE STOR SALAMIKORV!

Eh, ursäkta? Vad har du köpt sa du? Det hela kändes jätte konstigt. Jag var inte alls beredd på att det var en salami (EN SALAMI) som han hade köpt. Men han var glad och jag i chock.
Så nu stinker det salami i hela köket och då är den inplastad! Sen ska den ligga utan plast i typ en dag och "torka till sig" lite. Jag får världens huvudvärk av lukten, så jag ser inte fram mot "torknings-perioden".

En salami liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0