vuxenpoäng

Köpte mig en cd skiva på Shalom för 5:-, det blev Aquas första album från 1997. Fatta att det är 12, (TOLV!!) år sedan man hörde Barbiegirl för första gången! Förstå va tiden går fort. Va gammal jag helt plötsligt blev.
2 poäng för bra musiksmak


I lördags stod jag hemma hos Gustav och balanserade på en planetboll, tappade balasen totalt och tjongade iväg mig själv rätt ner i golvet. Först landade jag på axeln, sen slog jag i huvudet.
- 3 poäng för grace
7 poäng för underhållning
8 poäng för smärta dagen efter


Iförrgår satt jag och läste en broschyr om att sluta röka, samtidigt som jag lyckades dra i min 3 cigaretter.
- 5 poäng för sluta-röka-motivation


I söndags morse visste jag inte vart vi var när jag ringde efter en taxi. "Nygatan på Norra promenaden..?"
4 poäng för bra lokalsinne
6 poäng för att vi tillslut tog oss hem med en taxi mot alla odds


Har suttit hela morgonen och försökt fylla i CSN blanketten, men förstår inte riktigt vad dom är ute efter i svarsfälten.
2 poäng för högt IQ


Har börjat äta ris och banan gröt för spädbarn
Där tappade jag nog alla vuxenpoäng jag någonsin tjänat in..
(tog lång tid innan jag hade tjänat in mina vuxenpoäng igen efter att jag hade köpt ett glasspaket med 20 stycken "Rymdisar".)


Så nu börjar jag om från början. Vad gör man som vuxen? Skulle kunna plantera om lite blommor här hemma eller kanske bygga en fågelholk? Öppna upp ett nytt konto och börja pensionsspara på eget bevåg? Får nog fundera lite mer innan jag bestämmer mig.


Kommentarer
Postat av: jessica

haha ja det var ju en ovanlig vuxenpoäng lista ;)

2009-11-06 @ 19:07:56
Postat av: Tina

Du kan nog få några poäng i "stördhet", haha. Du är störtskön. Men med sådan mor och syster kunde det väl inte bli annat än topp?? =)

2009-11-06 @ 19:26:52
Postat av: Lisa

Okej, nu kör vi! "Roses are red and violets are blue, and you smell like neither when you're sitting on the loo!"

2009-11-09 @ 19:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0