dizzy day


Idag har jag varit allmänt snurrig. Känns som jag håller på att utveckla en liten cp-skada. Har verkligen försökt att göra mängder av nyttiga saker idag, för nu när jag är sjukskriven i 2 veckor säger Mikael att jag är en s.k "hemmafru". Och man vet ju vad en hemmafru ska göra. Precis allt i stort sett. Så jag gick upp kl 10 och åt, sen resten av dagen har jag varit igång med olika projekt i princip hela dagen, fast när jag tittar mig omkring så vet jag knappt vad jag har styrt med. Ibland vet man att man har gjort bra saker som att rensa i lådor, fixa garderoberna, m.m. Alltså sånt som inte syns, men inte ens det kan jag skylla på idag. Min vision är att när Mikael kommer hem från jobbet så är maten klar och det är framdukat till middag. Allt är tipp topp och rent hemma. Han tittar på mig och säger "Herregud va du har varit duktig idag. Det du har åstadkommit idag, hade tagit 2 veckor för en annan!". Men så är inte fallet i det här hemmet.

Fick för mig att baka kladdkaka idag för första gången i mitt liv. Den blev så otroligt äcklig. Den t.o.m såg ut att smaka äckligt. Platt blev den också. Förstår inte vad som gick snett. Hade i exakt mängd av allting från receptet och min bakform var exakt 24 cm i diameter. Så hur tusan kunde jag misslyckas?? Bilden på internet såg mycket godare ut. Kan det vara ugnens fel? Att det är ugnens fel att den både ser och smakar äckligt? Måste nog ta upp det här med vaktmästaren så vi får en ny spis.






Tänkte redovisa våran mysiga fredag med lite bilder:

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0