Björnligan

I fredags upptäckte jag något märkligt som låg på mattan under "matsalsbordet". Det var något brun-svart. På väg dit för att kolla vad det var snurrade många tankar omkring i huvudet på mig.

- Kan det var en köttbit? Typ en kotlett eller något? Nä det kan det inte vara.. vi har ju inte käkat kött idag. Kan någon utav katterna fött ut en liten kattunge utan att vi märkt något? Nä.. ingen av katterna är ju dräktiga så det skulle ju vara väldigt konstigt isåfall. Är det en jätte stor hög av strumpludd kanske? Men vem har så mycket strumpludd mellan tårna? Kunde verkligen inte förstå vad det var för något. Tills jag kom fram och kunde skåda va det var. Jaha, kattbajs. Va bra, då vet jag.

Helgen inleddes som vanligt med min och Mikaels heliga rödvinskväll. Lika mysigt varje gång.

 

Var snyggt "mysklädd" på fredagseftermiddagen, tills jag fick ont i magen efter middagen. Då svällde magen upp som en ballong och mysbyxorna åkte på. Tänkt att kroppen kan förändras så fort och drastiskt på bara ett par minuter. Från att vara smal till att se gravid ut.


Lördagen spenderades med bästaste barndomsvännerna Lisa och Jessica. Sen blev det utgång för min och Lisas del. Bomullsfabriken. Herregud va folk det var där inne! Fick nästan torgskräck.

.
2/3 av Björnligan



Nu är det verkligen höst och enligt mig nästan vinter eftersom det är så förbannat kallt vissa dagar. Så nu har alla sommarytterkläder och alla sommarskor åkt ner i källaren och alla vinterkläder har kommit upp. Nu ska man väl ändå inte behöva frysa. Brr..

 

Sådär. Nu är man redo för vintern!





Kommentarer
Postat av: Jessica

Nämen Johanna! inte publicera bilder på mig! ;)

2009-10-20 @ 14:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0