sista dagen

På min sjukskrivning!

Dom här två veckorna jag har varit sjukskriven har gått väldigt fort. Första veckan var dock ganska seg, men den här sista veckan har susat förbi på ett ögonblick känns det som. I onsdagskväll hämtade syrran mig. Vi åkte till Maxi med barnen och käkade mat. Sen åkte vi hem till henne. Jag var barnvakt över natten. Somnade inte förens efter 02 nångång. Var skitslut när klockan ringde kvart i 7 morgonen därpå. Barnen var jätte svåra att få upp.


Dom senaste dagarna har jag inte fått ont i magen efter frukosten vilket har känts jätte bra, men igår morse, då kom kramperna. Kan det bero på att det är "för tidigt" för min kropp att få i sig mat så tidigt på morgonen? Hur som helst kan jag inte undvika att äta frukost eftersom jag alltid är hungrig när jag vaknar. Sen kom även mensvärken, så hela morgonen var kämpig för mig.


Igår var jag även och klippte mig. Syrran tipsade mig om en ny frisörsalong där dom är jätte bra och framförallt billiga. Så det kostade bara 170 kr. Alltså 210 kr mindre än vad jag brukar ge. Blev jätte nöjd. Inte någon större skillnad visserligen men håret är iallafall inte lika slitet längre. Räknade ut att sist jag var hos frissan var i januari, så det var väl på tiden om man säger så.
Jag och mamma var även inne på "Petrés" och kollade brudklänningar, frack och tärnkläder. Har hittat dom perfekta klänningarna till Clara och Lisa. Det är endast köpklänningar, så dom får behålla klänningarna sen vilket är kul. Valde den modellen som jag vet går att använda vid andra tillfällen också. Så nu ska jag bara ragga med mig Clara och Lisa dit för att ta mått. Man måste tydligen va ute i god tid när det gäller tärnklänningar eftersom dom inte syr upp så många. Hoppas Clara och Lisa också kommer gilla den modellen!



Idag är det fredag. Här hemma blir det som vanligt. Slapp och mysig kväll med rödvin och god mat. Mer än så kommer Mikael nog inte orka. Han har jobbat 78 timmar den här veckan. Nästan lika mycket som man normalt sett jobbar på två veckor!


Imorgon är hela dagen fullspäckad. Ska möta upp syrran på stan, handla på bolaget inför kvällen, sen ska vi till Body Shop och bli sminkade (ska bli skit kul faktiskt! Har aldrig blivit proffssminkad förr). Efter det ska vi gå på stan och sen ta en fika "På hörnet", stället som har gjort reklam för att ha massor av glutenfritt! Efter det bär det hem till mig för att fixa oss iordning, sen blir det lite förfestande. Ska bli kul med en kväll med min underbara syster!


På måndag börjar allvaret igen. Jag ber till alla gudar att jag inte får ont i magen efter frukosten, för isåfall är det kört!


TREVLIG HELG


Kommentarer
Postat av: Clara



Hoppas du kan komma på måndag då! :)

Vad kul att du har hittat klänningar. Vi måste absolut ta en runda någon dag snaaart! Hoppas ni får det kul i morgon. KRAM

2009-10-23 @ 13:54:13
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0