Taap naatch

Vaknade av baconlukt och Mikaels ljuva stämma till "Lady". Frukosten var framdukad och kaffet var klart när jag steg upp imorse. Jag kan faktiskt säga att jag har världens bästa kille! Ser verkligen fram mot att bli hans fru. Eller hans "old ball and chain" som man också kan kalla det haha.

Vi har insett att vi bor rätt dyrt idag. Med hyra och el varje månad så ligger vi ungefär på 6500 kr. Om vi skulle köpa ett hus under 2 miljoner skulle vi ligga mycket lägre gällande boendekostnad. Det skulle visserligen bli billigare med en bostadsrätt också men varken jag eller Mikael vill köpa en lägenhet. Ska man sätta sig med lån, enligt oss, så vill vi ha vårat eget, egen trädgård, stor altan, inga grannar vägg i vägg eller behöva ta hänsyn till någon annan.
Men först måste jag ta körkort. Så vid löning denna månad ska vi kanske gå den där löjliga handledarkursen. Så har man det gjort iallafall.
Jag vill bli villaägare. Köpa en åkergräsklippare. Odla grönsaker. Ha grillfester. T.o.m skotta snö vintertid.

Tittade på Hollywoodfruar igår på Tv3 Play. Skulle inte vilja ha Anna Ankas liv. Allt kretsar ju tydligen bara runt Paul. Att hon ska se snygg ut för hans skull, vara med på alla konserter, resa med honom vart han än ska, ställa upp på precis allting. Usch. Snacka om att ge upp sitt eget liv för någon annans.
Maria verkar iallafall ha det bättre. Hon verkar dock lite blåst ibland och inte tala om hennes engelska uttal. "Taap naatch". Men hon har ju iallafall varit tillsammans med sin man i 17 år. Äkta kärlek, för han var säkert inte så rik för 17 år sedan.
Anna har däremot gift upp sig, för han har ju varit rik och känd sen stenåldern. Typ.
Hade lovat mig själv att inte skriva nåt om dessa Hollywoodfruar eftersom det verkar vara hetaste samtalsämnet just nu, men man är väl precis som alla andra. Man blir ju påverkad av samma skit som alla andra svenskar.
Däremot så kan jag ta dom i försvar gällande deras värderingar, levnadssätt och image. Dom är ju TVUNGNA att bete sig så för alla andra i deras rika vänskapskrets är ju rika och snobbiga. Är det inte så att man blir som man umgås? Man vill alltid passa in.

Men sen tycker jag inte att man ska se ner på folk som INTE är som dom. DET är fruktansvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0