In -och ut?

Försöker planera för fullt inför bröllopet. I måndags ringde jag Svärtingehus och bokade deras lokal, 1500 kr för en hel helg, värsta klippet ju! Syrran hade för sig att hon hade gett över 3000 kr sist hon hyrde den, så det blev ju en glad överraskning att den var så billig. Men sen ringde hon från kontoret mig igår och berättade att dom skulle börja renovera lokalen i jan 2010 och dom kunde inte garantera att den var klar till augusti så pga det hyr dom inte ut lokalen alls under 2010. Tack så mycket.. Så nu är jag på jakt efter festlokal IGEN. Har snackat med ägaren till Abborreberg och dom tar 7500 kr, Mikael tycker att vi ska prel.boka det iallafall om vi inte hittar något annat, men jag tycker att 7500 kr är för mycket. Men det är väl för att jag jämför med Svärtingelokalen. Va sur jag blir!! Det är ju nu jag MÅSTE boka lokal, för sen kan det vara för sent. Trodde faktiskt inte att det skulle kräva så mycket tid och planering, men det gör det. Sen gällande färgtema och diverse är jag helt lost. Trodde faktiskt att jag var duktig på att matcha färger, men fy så svårt det är.


Har sparat en mängd olika bilder på datan om tips, klädsel, blommor m.m. Men bilden jag har hittat på den buketten jag vill ha går inte att kopiera. Skit störande. Tror att det är mörkröda rosor och vita liljor i buketten iallafall. Temat än så länge, om jag inte ångrar mig, ska gå i mörk vinrött. Förutom jag då, som ska vara vit som den oskulden jag är..


Vi har även bestämt vilken musik vi ska gå ut till. Bara en sådan sak, som jag inte har tänkt på är att man ska ha ett visst musikstycke när man går in och ett annat musikstycke när man går ut. Jag har visserligen bara varit på 3 bröllop, men har aldrig tänkt på att det är olika musikstycken som spelas vid in -och utgång. Men vi ska iallafall gå ut till Mendelssonhs "ur en midsommarnattsdröm". Tänker INTE ha med den där klassiska dam-dam-ta-dam låten som alla brukar ha. Så himla tjatig och tråkig. Frågan är bara vad vi ska gå in till för musik. Har en viss låt i åtanke, men den känns lite vek och klen..

Här har vi Mendelssonhs låt vi ska gå ut till:





Har även bestämt att mina söta och underbara brudtärnor ska ha korta klänningar på sig. Det blir ganska lätt för mig att matcha mina brudtärnor eftersom båda är mörkhåriga och har bruna ögon. Så passar den ena i en viss färg, så gör ju självklart den andra också det.

Lisa ska även sjunga i kyrkan, förhoppningsvis med Emil på gitarr. Antingen "I´m yours" eller "I´v had the time of my life". Hon får köra en audition för oss så får vi rösta vilken som blir bäst :)

Upptäckte nu att bilden på buketten jag vill ha visst gick att spara, så här ser den ut, fin va? Enkel men vacker.




Ja just de, det finns en lokal som tillhör hemvärnet som är jätte bra, men för att få hyra den så måste någon tillhöra hemvärnet, typ Lottakåren eller nåt liknande, så är det NÅN som känner för att ta värvning innan vårat bröllop och sen hyra lokalen åt oss? Skulle vara toppen!


Kommentarer
Postat av: Tina

Min mamma har varit Lotta tidigare... vet inte om hon är med längre dock! ;)

2009-09-09 @ 18:45:25
Postat av: Carro

Hej, martins föräldrar brukar hyra hemvärnets lokal på f13 om det är den du menar.

Församlingshemmet brevid eneby kyrka annars då? var det inte där ni skulle gifta er?

Hoppas du mår bättre nu, ha det toppen.

kram

2009-09-09 @ 20:39:49
Postat av: johanna

Carro, du och Martin är ju bjudna på bröllopet, kan ni se till så hans föräldrar också hänger på så dom kan låna lokalen åt oss? Haha. Men kan du fråga dom om man MÅSTE tillhöra hemvärnet för att hyra? Vi ska kolla upp församlingshemmet, allt hänger ju på om dom tillåter alkohol eller inte. Kram

2009-09-09 @ 21:56:20
Postat av: Bettina

Jag tycker ni ska ha erat bröllop på Villa Fridhem!! Vi har florist, make up artist, lokal, mat, spa.. =)

www.villafridhem.se

2009-09-11 @ 19:02:04
Postat av: AnnaP

Hej!

Är det nåt du vill ha hjälp med så finns jag här!

En lokal där man får ha alkohol är på tjocka kocken. Det är en restaurang vid luftfarsverken, vid vagnhallarna! Dock ganska liten.

Vet oxå att NT har nån lokal, men ring å hör om dom hyr ut den. Jag har för mig det!

Getå finns med, men där går det bara att köpa alkohol av dom i bar! Väldigt fint där, hotell i samma byggnad om det nu är så om nån vill sova kvar!

Ja, lite alternativ där!

KRAM på dig!

2009-09-12 @ 11:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0