Skolmaten

Jag förstår verkligen inte varför alla jämt ska gnälla på skolmaten? Vissa har ju fruktansvärda s.k men efter skolmaten man blev serverad under sin skoltid. Jag däremot äääälskade skolmaten, OJ va gott det var!
(Jag är jätte hungrig nu när jag sitter och skriver)
Men det känns som att det var värsta trenden att hata skolmaten. T.o.m vissa lärare skulle ju klaga. Det här hörde jag i korridoren en gång på gymnasiet;

Lärare - Va blir det för käk idag?
Elev - Småvarmt
Lärare - Nämen fy fan..

Jag tyckte maten var toppen, jag tog gärna flera gånger också. Fick faktiskt ett ragg när jag gick i 1an på gymnasiet och han började skriva till mig på en sida som hette Eventually, jag förstod inte hur han kunde veta vem jag var, då svarade han "Jo, men det är ju du som äter så mycket av skolmaten"

Jag tycker det är jätte deppigt att Sensus, där jag pluggar nu, inte har någon matsal. Isåfall skulle jag gå hit och äta varje dag, även om jag inte skulle ha någon lektion.

Jag saknar skolans:
Korvstroganoff
Spagetti o köttfärssås
Pastasås (det är en högoddsare, för den avskydde verkligen ALLA)
Alla roliga köttgrytor som typ hette "Hot dream" (sen kan man ju diskutera namnet på grytan)
Skolans kebabsås, den som var orange
Skolan pizzor
Potatisplättar (också en välkänd hat-rätt bland dom flesta)

Nu hinner jag inte skriva fler goda maträtter, för nu slutar min lektion. Och jag är fortfarande lite deprimerad över att det inte finns någon matsal här. Eller mattanter.


Tänkte avsluta med att jag alltid (alltid!) sa "Tack för maten" till mattanterna, de ni, det är att vara väluppfostrad på hög nivå!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller med om allt förutom potatisplättar! Men jag jobbar ju på äldreboende, lika god mat där så då brukar man gå o snylta lite av maten oxå :P gott gott

2010-04-14 @ 13:42:43
Postat av: Maria Nääf

Jag håller med. Jag saknar också brödbullarna, milanesoppan, schnitzel med ärtor m.m.

Är det inte dags för klassträff nästa år?

2010-04-14 @ 16:50:39
URL: http://mariacn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0