Söndag

Idag har jag och Mikael vaknat upp utvilade och pigga för igår tog vi det lugnt med 3 hyrfilmer, varav vi såg 1½ sen sov vi båda två på soffan. Vaknade upp och gjorde ett nytt försök med film nr 2 inne i sovrummet, gick lika illa. Vi somnade efter bara ett par minuter.
Första filmen vi såg hette Vinyar och det var den sämsta filmen ever, stort varningstecken på den filmen!!!!
I fredags var det mindre lugnt för då var vi på Disneyfest. Bilder kommer senare.


Idag har vi försökt städa här hemma. Hittills har vi tagit hand om alla kläder som vi har spritt omkring i hela lägenheten. Kom och tänka på en sak gällande smutstvätt. Förr när man var yngre så hamnade kläderna i tvätten pga smuts, därav ordet smutstvätt. Då var det ofta pga gräsfläckar, matrester på byxorna eller kanske en såsklick på tröjan, numera brukar man ju inte grisa ner sig så mycket och gräsfläckar var nog säkert 10 år sen jag hade på byxorna, nej, nu får man sniffa i armhålan på kläderna för att avgöra om dom behöver tvättas eller inte. Luktar plagget svett eller inte? Eller så slänger man kläderna i tvätten bara för att man har använt plagget, typ 1 gång.


Hittade mina nya fina Lee jeans bland alla kläder, tycker det är lite tråkigt att jag får världens kameltå i dom jeansen. Kameltå är varken snyggt eller skönt.
Har upptäckt att vissa tjejer BÖR INTE använda leggings/treggings. Endel drar upp dom ända upp till armhålorna och världens bamsekameltå uppenbarar sig. Kanske bara jag som bryr mig om sånt, men jag tycker att det ser förskräckligt ut. S.k "Mummel byxor", man ser att läpparna rör sig, men man hör inget.


Nåt som inte är speciellt charmigt enligt mig är när folk utbrister "Jag måste på toa!" och springer typ det snabbaste dom kan mot badrummet.
Jag måste springa, annars skiter jag på mig


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



Utställningen pågår måndag till torsdag veckan som kommer. Så det gröna armbandet är ditt om du vill ha det. Maila din adress så skickar jag det när utställningen är över. Vill du att jag ska sätta dit fler pärlor i någon mer färg? Ge mig ett prisbud så får vi se :)

2010-04-18 @ 21:46:12
URL: http://mariacn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0