Tandblekning

Har blivit jätte noga med mina tänder sen jag slutade röka. Jag sköljer med Listerine, använder tandtråd och borstar det bästa jag kan. Är livrädd för att ha dålig andedräkt. Som rökare visste jag ju att jag faktiskt hade dålig andedräkt, det luktade ju rök. Men hellre det än att typ lukta bajs.
Trots det så såg jag att jag hade fått mörkare tandsten mellan framtänderna på underkäken, så det fick dom putsa bort när jag var hos tandläkaren. Kul att få sånt EFTER att man har slutat röka, har liksom aldrig annars haft problem med mörk tandsten. Iallafall inte på framsidan av tänderna.
På onsdag nästa vecka kommer mina blekskenor, så då sätter jag igång med tandblekningen. Enligt tandhygienisten så hade jag rätt så vita och fräscha tänder redan nu så jag skulle inte förvänta mig något wow-resultat. Men det gör jag.


Mikael har också varit hos tandläkaren, vi var båda två i onsdags förra veckan. Jag har tjatat på Mikael i typ 2 år att han ska gå, så förra veckan gick han äntligen dit. Förstår att det inte är så kul att gå till tandläkaren när man inte har något abonnemang som jag har där jag betalar 50 kr i månaden på, utan det blir ju väldigt mycket dyrare när man ska betala allt i ordinariepris. Jag har inget abonnemnag här i Norrkp så jag fick betala fullpris på både undersökningen och tandrengöringen. Tycker det är dåligt att jag inte fick den här statliga rabatten som alla andra får på 300 kr.. Så då blev det ju egentligen inte så jätte "billigt" för mig att bleka tänderna som jag hade tänkt.

Fan va jag är värd en tandblekning! Har inte rökt på 30 dagar nu.


Kommentarer
Postat av: Micke

Lycka till med blekningen! Nu blir det ännu viktigare att inte röka! :)

2010-04-26 @ 17:13:39
URL: http://www.alltomtandblekning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0