Terapiarbete


I fredags var jag och testade ut min brudmake-up, blev faktiskt jätte nöjd. Jätte fint med lösögonfransar och sotade ögon. Men jag är dock inte van vid att ha så där mycket foundation och puder i nyllet. Kändes nästan som att ansiktet var krackelerat men tydligen så är man tvungen att ha så där mycket gojs i ansiktet för att sminket ska hålla hela dagen.
Självklart hade jag fått världens största bamsefinne dagen innan. Jag får typ aldrig finnar och självklart ska jag få en innan sminkningen. Hoppas bara den har försvunnit till lördag. Fick nästan betala extra för att det gick åt så mycket coverstick och foundation för att täcka över den lille rackarn. Den såg knappt ut som en finns heller, utan en sån där jätte stor vårta som Sarah Jessica parker har....

Igår var mamma här och hjälpte mig med placeringskorten. Efter varje kort jag gjorde så skrev jag upp dess namn på en lista för att vara säker på att man inte missade någon eller gjorde dubbletter. Summan av alla gäster landade på exakt 100. Men när jag sen gjorde bordsplaceringen landade vi på 99. Jag började gå igenom alla namn, räknade på listan ifall jag hade skrivit fel på numreringen.. Vi rabblade upp alla gäster, tittade en gång till på placeringen, VEM FAN HAR VI GLÖMT????
Visade sig sen att jag hade missat nr 17 på numreringen, så det var alltså bara 99 gäster.. Kul!







Nu har jag påbörjat på nästa projekt. Har tvinnat bomull runt ett stålhjärta, som sen ska lindas in med guld och silverband. Tyvärr fanns inte vinröd som jag hade velat ha..
Har också bokat tid för naglar samt hjälp med löshåret i samma veva. Ska dit på torsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0