Möhippan i detalj!


Hej!
Tänkte faktiskt berätta lite mer om min sjukt roliga Möhippa, just för att jag vill ha det nedskrivet och för er som inte kunde närvara. Håll i er, för nu blir det långläsning!

Blev väckt kl 9 på morgonen (fick jag höra i efterhand att klockan var) av att Lisa, Clara och Martina tjoar och tjimmar i sovrummet och samtidigt sprutar ner mig med vatten. Snacka om att bli tagen på sängen! Bara ett par minuter efter det dricker jag cider och Lisa steker ägg åt mig ute i köket. Clara och Martina ber mig att packa en övernattningsväska med typ rena underkäder, ombyte och smink. Efter det klädde jag på mig. Så fort jag var påklädd knöt dom en svart halsduk för ögonen och började kläa av mig. Fick visst inte ha mina egna kläder på mig. När dom hade klätt på mig blev jag utledd till en bil, som jag trodde var typ en jätte stor minibuss. Clara var extra snäll och körde ca 18 varv i rondellen (jag är super åksjuk, så det var ju spännande). kräktes iallafall inte. Sen efter att vi hade parkerat bilen gick vi en bit. det var knäpptyst och jag blev jätte nervös. Väl framme så fick jag stå där jätte länge utan att någon sa nåt. Det enda jag hörde var att någon dryck serverades i närheten av mig, flera gånger om. När Lisa väl tog av mig halsduken ser jag alla mina tjejer framför mig och skriker "John-Ebbe Bekodén!" (internt från Oskarshamn). Det blev genast kramkalas och jag var i chock! Förväntade mig inte att det skulle vara så många kompisar från långväga håll heller. Nästan alla mina tjejer från Oskarshamn var där.
Då ser jag även hur jag är klädd. Vita leggings, en vit prinsessklänning av mindre modell så därför såg jag ganska lösaktig ut, ett vitt band där det stod "Möhippa" på och en liten prinsesskrona på huvudet med slöja. Hade även en liten väska med en sax i.

Efter att vi hade hängt färdigt i parken och skålat Fresita gick vi in mot stan. Kände direkt hur nervös jag började bli.. Första uppdraget var att klippa bort tvättrådslappar ifrån folks kläder, vilket förklarar saxen i väskan. Första personen jag frågade kändes jätte pinsamt och jag typ väntade på att cidern och Fresitan skulle slå till men icke. Men första killen jag frågade gick med på att jag klippte bort hans lapp från hans Hugo Boss-kopia så det kändes bra. 5 stycken var jag tvungen att få ihop och det gick faktiskt ganska fort, så då fick jag klippa lite fler bara för att. Så efter 10 stycken tvättråd var det dags för Andra uppdraget. Spela på en leksaks saxofon mellan Linden och Spiralen, här gällde det att få in så mycket pengar som möjligt, varför fick jag inte veta. Det var dåligt med pengar i början men när jag upptäckte att man kunde spela samma låt på saxofonen som man spelar piano började det dimpa ner lite pengar. Spelade i stort sett bara "Blinka lilla stjärna" och "Hej sa Petronella", men det fungerade ju. En kille gav mig en 50-lapp och sen en puss på kinden. Efter bara ett par minuter kom han fram igen och gav mig 20 kr till. Och en till puss då. Så efter 15 minuter hade jag sammanlagt 192,50 kr i min väska!

Efter det bad dom mig gå ner till skomakaren inne på Linden och "byta in" alla mina tvättråd mot något som var uppdrag nummer 3. Skomakaren såg ut som en fågelholk när jag började plocka upp alla tvättråd och fattade tydligen inte alls vad jag var ute efter. Tillslut tar han fram en hoppboll.. Jag säger nåt i stil med "Nja.. har du inte snygga skor till mig istället?". Men det var inte lönt, han räckte över hoppbollen till mig plus att han gav mig 40 kr efter att jag hade berättat om min pengainsamling. Bollen var rätt liten så den var svår att hoppa på, så jag klarade tyvärr inte att hoppa runt hela Linden. Var rädd att jag skulle missplacera rumpan och slå mig. Men jag fick desto mer att släpa runt på, en väska, en saxofon, en hoppboll och sen cidern jag gick och smuttade på.

Efter det gick vi och käkade på Paus, då kom även Linda och joinade oss. Hon kunde inte vara med från början eftersom hon mår dåligt pga foglossning, men jag tycker det var super gulligt att hon kom överhuvudtaget!

Efter maten gick vi till Hörsalsparken och drack mer Fresita. Vädret var lite halvtaskigt men det bekom mig inte överhuvudtaget, då är det verkligen en lyckad dag för jag hatar annars regn. Efter att vi hade druckit upp all Fresita gick vi vidare till Myrorna. Det var uppdrag nummer 4. Där skulle jag alltså köpa en outfit för kvällen och jag hade endast FEM minuter på mig. Det var nu det lönade sig att jag tjänade så bra på saxofonspelandet, för det var dom pengarna jag skulle betala outfiten med. Nu var det så att tjejerna hade hoppats på att jag inte skulle få ihop så mycket pengar och att jag skulle bli tvungen att köpa jätte fula kläder, men för 232,50 får man rätt schyssta kläder inne på Myrorna. Hade till och med råd att köpa 2 par halsband och ett par örhängen. Och självklart ett par asfula barnsolglasögonen som dom tvingade mig att ha på mig. Jag såg ut som ett miffo i dom och dom satt jätte tight..

Uppdrag nummer 5. Efter Myrona gick vi en ganska lång bit. Jag visste att PP, Klara, TeWe, Janna och Asja bodde på Turistgården som låg i närheten av polishuset så jag trodde ju att allt var över nu och att vi skulle sitta inne på deras rum alla 13 tjejer och kröka, men så var ju inte fallet. Har vid denna tidpunkt fortfarande ingen aning om vad klockan är, ingen vill svara. Vi kommer fram till en byggnad och dom ber mig gå in. Jag blir supernervös och tror att det är typ någon sekt eller nåt liknande som befann sig där inne, men det visade sig vara något mycket mycket värre... det var en STUDIO! Jag som hatar att sjunga inför folk, speciellt när hälften av alla mina kompisar har gått musikklass/estetisk linje och kan sjunga jätte fint. Men det var bara att bita ihop. Dit kom även min underbara syster, som heller inte kunde vara med från första början pga jobb. 
Texten jag sjöng hade dom fått till superrolig, det var från början Greaselåten "You´re the one that i want" som dom hade gjort om. Men själva refrängen fattade jag inte alls hur jag skulle sjunga så mina kära vänner fick sjunga den, medans jag bara sjöng första raden i varje mening. Det räckte med att jag sjöng alla verser själv. Har fortfarande inte fått skivan och nu har jag börjat fatta att jag kommer heller inte få den, utan den kommer dom spela upp på bröllopet inför alla 100 gäster. Känns jätte bra...
Men det var hur som helst väldigt roligt att spela in och efter ett tag sket jag fullständigt i hur det lät, jag bara sjöng. Fick även uppleva hur det känns att torka sig med kaffefilter när man har kissat.

Moment nr 6 (inget uppdrag dock). Fick återigen ha ögonbindel på mig och vi åkte en sväng med bilen. Jag var jätte kissnödig och tjatade om det hela vägen. Vi kommer in i en byggnad och jag känner att det är fuktigt och kvavt. Först tänkte jag "Neeej, tropicarieeeeet!!!!" Men sen kom jag på att bilresan inte hade varit så lång så då förstod jag att vi var i simhallen. I vilket fall som helst fick jag reda på det när Clara tog med mig in på toaletten så jag fick kissa. Dom hade hyrt relaxen på badhuset, förstå så skönt det var! Det var tända lyktor lite överallt och ett stoooort spann med jätte god bål i. "Tur att jag hade rakat bikinilinjen" tänkte jag eftersom jag inte visste att dom hade packat ner min bikini i smyg. Så vi bubblade och badade bastu rätt länge. Inne i bastun lade Lisa på en värmande ansiktsmask och så fick jag svara på en massa frågor som gick ut på "antingen eller" (moment 7). En fråga: Vilket skulle du helst göra igen, cytologtest eller en gastroskopi? Det var faktiskt den svåraste frågan.

Efter att vi hade badat klart och gjort oss fina inför kvällen gick vi in till äventyrsbadet där det var uppdukat till middag. Middagen stod gulliga Jimpa och Johan för som grillade grillspätt utanför badet. Uppdrag 8 var en tipspromenad med frågor om alla tjejerna som var där, mycket svårare än jag trodde och jag fick nog bara 6 rätt tror jag. Uppdrag 9 var en 3-kamp som tyvärr bara blev en 1-kamp då det regnade lite för mycket på kvällen. Men vi hann iallafall att kasta stövel, kändes bonnigt roligt! Jag valde att tävla med mina Oskarshamnstjejer, men tyvärr så förlorade vi.

Alla tjejerna tog på sig vita tröjor som dom sprayade med orange och lila färg och skrev "Johannas Möhippa 24/7 2010". Sista, och 10e uppdraget var att rita av Mikael på en stor kanvas tavla. Jag fick inte till någon bra hudfärg så han blev bajsbrun i ansiktet, jätte ful grisnäsa och konstiga streck under ögonen som jag antar skulle varit åvanför ögonen, sk ögonbryn. Den har jag heller inte sett röken av så den fula tavlan kommer dom nog med glädje visa upp på bröllopet.. Mikael kommer bli jätte ledsen för han blev så ful på bilden.
Efter mycket god mat, roliga upptåg och mycket festande var det dags att dra vidare till Grand där vi skulle avsluta min Möhippa. Jag hade verkligen jätte roligt hela dagen och hela kvällen, men vid 1-tiden var jag så trött så trött så då åkte jag och Martina hemåt. Det tar på krafterna att hålla igång från kl 9 både mentalt och kroppsligt! Är så glad över att jag har så underbara vänner och det var extra roligt att mitt tjejgäng från Oskarshamn kom också eftersom det var väldigt längesen jag träffade vissa av dom!

Tack alla ni för en helt otroligt rolig Möhippa och ett minne för livet. Den blir svår att toppa!!!
Om jag och Mikael "förnyar" våra löften om ett par år, får jag en till Möhippa då? ;)




Kommentarer
Postat av: Clara

Du kan få en möhippa till om du vågar, hehe ;)

2010-08-09 @ 12:42:58
Postat av: Lisa

ja och så kan du ju skriva Clara istället för Carro i början ;) puss

2010-08-09 @ 22:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0