5 ½ år


Igår wa det julafton. En jätte bra sådan. Mamma hade styrt iordning med supergod mat och gjort det så fint hemma hos sig. Wi war 7 pers i år fast utan barn för dom war hos sin pappa. Det känns tomt när inga barn är med, men nu har syrran bytt i fortsättningen så hon har barnen när wi firar jul i Norrköping.
Jag och Mikael stannade kar hos mamma till klockan 01.30. i ille inte sluta fira jul helt enkelt. En utaw dom mysigaste dagarna på året enligt mig.
Men nu är julen öwer och jag har redan börjat plocka ner julpynt. Jag blir helt anti tomtar och pynt så fort julen har passerat. Sen tycker inte jag det passar att ha julpynt på Nyår.

Idag firar jag och Mikael 5 ½ år! Herregud wa tiden har gått fort. Tänkte på min syster idag. När hon war lika gammal som mig så firade hon 11 år med sin dåwarande. Då känns 5½ år så mycket.

Nu wäntar wi på att maten ska bli klar så wi kan ha en mysig middag tillsammans! Lite senare kommer Lisa. Juldagen är ju en festdag enligt dom flesta, men inte så mycket för mig. Har typ aldrig orkat engagera mig i att gå ut på juldagen då man får köa i 100 år för att komma in nånstans.. Men ett par glas win slinker ju alltid ner. Wi har äwen en skumpa som ska öppnas ikwäll dagen till ära.



Jag och Hero på wäg till mamma för att fira jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0