Bandgeek


Var det bara jag och Mikael som hade snorgubbar i våra munspel när vi var små?


Eller är det något som alla barn gör? Spelar munspel med näsan? Annars är det nåt som bara jag och Mikael höll på med, kanske därför vi passar så bra ihop?


Ibland blir jag jätte sugen på att spela munspel och när man då är hemma hos nån som har barn tänker jag att jag kanske skulle fråga om barnen möjligtvis har ett som jag kan låna? Men sen slår tanken mig... har dom möjligtvis också spelat med näsan?


Men frågan är ju varför alla barn, iallafall på min tid, ägde ett munspel? Var det årets julklapp år 1989 kanske? Vill man att ens barn ska bli musikaliskt så är väl inte ett munspel så genomtänkt? Hur många lärde sig att ens ta en ren ton på sitt munspel? Idag skulle jag vilja lära mig munspel, men det känns lite Abbe-i-Madicken-varning på det hela.


Själv började jag spela trumpet när jag var 10 år, så lite instrument-intresse hade jag väl, trots att trumpetspelande var ett tvång. Inte från mina föräldrar men ifrån min lärare då våran klass fick det "privilegiet" att få bli en musikklass. Musse Combo hette vi först, men sen avancerade vi upp oss till att bli Music caps. Det var en klasskompis som kom på det namnet och jag vet än idag inte vad "caps" betyder.


I hela 3 år spelade vi som en orkester och i 6an åkte vi till Gotland på musikresa. Då hade alla ungdomsorkestrar från hela Sverige samlats och alla spelade. Våran klass kunde bara "som soldater tåga vi" utantill, så det blev ganska tjatigt efter en hel dagsmarsch.
Så man kan ju säga att jag har varit en bandgeek.


Så där läsare, nu fick ni lite ny matnyttig information om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0