El Shisha


Ända sen jag började röka vattenpipa så har jag fått höra både det ena och det andra från folk runt omkring mig. Jag VET såklart att det inte är hälsosamt på något sätt och jag VET att det är röken man drar i sig som är skadlig trots att det inte är någon niktonhalt över 0,05 % i tobaken men helt ärligt så skiter jag faktiskt i det. Det finns så mycket i våran vardag som man brukar eller tillsätter kroppen som är skadligt. Hur man än lever så lever man mer eller mindre osunt nångång i veckan.

Här är en lista på sånt jag anser är onyttigt, jag behöver nog inte skriva ut varför det är onyttigt för det vet nog alla. Sen är det väl en fråga hur ofta man exempelvis äter godis eller dricker sprit m.m.

Här kommer min årskunsumtion:

Vin = ca 50 liter/år (den kvoten är ganska hög för min del)
Sprit = ca 1-2 liter/år
Läsk = ca 5-10 liter/år och det är i stort sett BARA som groggvirke då
Godis = ca 1 kg/år
Snabbmat = ca 10 ggr/år
Kaffe = ca 1800 koppar/år (även här är kvoten ganska hög)

När jag var rökare rökte jag ca 7300 cigg per år!
Nu röker jag vattenpipa ca 50-100 ggr per år.

Så kan inte jag få förgifta mina lungor med lite nikotinfri rök och ett par glas vin lite då och då?
Läxa gärna upp mig om något annat som jag faktiskt inte vet. Tycker inte att vattenpipa är något att rekommendera men för övrigt tycker jag att jag lever ganska sunt. Men nån last måste man väl ha här i livet?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0